Anasayfa  »  İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi »  İşletme Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PAZARLAMA PLANLAMASI BUST335 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Feride Bahar Işın
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bir pazarlama yöneticisinin karşılaştığı zorlukları ve fırsatları bilir
2) Stratejik planlama sürecinin adımlarını bilir
3) Pazarlama planlaması süreci adımlarını uygular, değerlendirir ve kontrol eder
4) Uzun dönemli müşteri ilişkileri oluşturma ve sürdürme koşullarını bilir
5) Ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma stratejilerini bilir
6) Öğrendiklerini pazarlama planlamasına ilişkin problemlere uygular ve çözüm geliştirir
7) Pazarlama planlaması konusunda güncel kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
8) Stratejik odak geliştirmeyi ve rekabetçi avantaj yaratmayı bilir
9) Örgütlerin çevrelerine ilişkin tehdit ve fırsatları değerlendirir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( BUST231)
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIFirmanın stratejik planlamasından yola çıkılarak stratejik iş birimleri belirlenir. Yeni iş birimleri planlanır. Çevresel analizler yapıldıktan sonra, strateji oluşturma yöntemleri üzerinde durulur. Pazarlama süreçleri de göz önüne alınarak pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi, pazarlama programlarının planlaması, ürün planlaması ve benzeri konular tartışılır. Rakip ve müşteri analizlerinin nasıl yapılacağı, pazar olanaklarının kestirimi gibi konular ele alınarak, pazar analizleri ve stratejileri birleştirilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin Tanıtılması ve Stratejik pazarlama planlaması giriş
2. Hafta Çevre analizi: Dış çevre, iç çevre ve müşteri çevresi
3. Hafta SWOT analizi
4. Hafta Pazarlama amaç ve hedeflerinin belirlenmesi
5. Hafta Pazar bölümlendirme ve hedef Pazar seçimi
6. Hafta Pazarlama stratejisinin oluşturulması
7. Hafta Pazarlama stratejisinin oluşturulması (Ürün stratejisi)
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Pazarlama stratejisinin oluşturulması (Fiyat stratejisi)
10. Hafta Pazarlama stratejisinin oluşturulması (Dağıtım ve Tedarik zinciri yönetimi)
11. Hafta Pazarlama stratejisinin oluşturulması (Bütünleşik Pazarlama İletişimi)
12. Hafta Pazarlama planının uygulanması ve yönetilmesi
13. Hafta Bütçeleme, kontrol-etik kaygılar
14. Hafta Öğrenci proje sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARFerrell, O.C. ; M. D. Hartline (2011). Marketing Strategy, South Western Publishing.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSoru-Cevap,Tartışma,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Mini-Sınav110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi11414
Final Sınavına Hazırlık13535
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12828
Laboratuvar13030
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü152
Toplam İş Yükü / 305,06
Dersin AKTS Kredisi5
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8Ö9
P1  X   X   X   X   X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X   X   X   X   X
P3                 
P4  X                
P5    X              
P6                 
P7                 
P8                 
P9                 
P10  X       X          
P11                 
P12    X              
P13                  X