Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Stratejik pazarlama planlamasının neden önemli olduğunu bilir. 2) İşletmelerin durum analizinin (SWOT) nasıl yapılacağını bilir. 3) Ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım stratejilerini bilir. 4) Pazarlama stratejileri için uygulama planı geliştirir. 5) Portföy analizinin ne olduğunu bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( BUST231)
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Pazarlama stratejisinin oluşturulması ve uygulanması dersin ana konusunu oluşturur. Pazarda oluşan olanakların ve sınırlılıkların değerlendirilmesi, pazarlama amaçlarının oluşturulması, pazarlama stratejisi ile planlarının hazırlanması ve uygulanmasını içerir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı
2. Hafta
Planlama ve Strateji Kavramları
3. Hafta
Stratejik Pazarlama
4. Hafta
Şirket Değerleme
5. Hafta
Rekabeti Anlamak,Müşteriye Odaklanma
6. Hafta
Çevrenin Gözden Geçirilmesi
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Güçlü ve Zayıf Yönlerin Ölçülmesi,Pazarlama Amaç ve Hedeflerinin Geliştirilmesi,Strateji Seçimi
9. Hafta
Portföy Analizi,Örgütsel Yapı,Stratejik Araçlar
10. Hafta
Pazar Stratejileri
11. Hafta
Ürün Stratejileri,Fiyatlandırma Stratejileri
12. Hafta
Dağıtım Stratejileri,Tutundurma Stratejileri,Küresel Pazar Stratejileri