DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Biyomikrosıvı aygıt tasarlamayı öğrenmek 2) Biyomikrosıvı aygıtların biyolojik uygulamalar için avantaj ve dezavantajlarını gözden geçirmek 3) Aygıt içi hücre kültürü ve organ tasarımını öğrenmek 4) Yaşamboyu öğrenme becerileri kazanma
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Biyomikrosıvı aygıtlara giriş | 2. Hafta | Mikro ve nano kanallar | 3. Hafta | Üretim için kullanılan malzemeler | 4. Hafta | Yüzey gerilimi ve elektrokinetik etkiler | 5. Hafta | Moleküler difüzyon | 6. Hafta | Hücre yakalama | 7. Hafta | Hücre kültürü | 8. Hafta | Biyolojik etkinin test edilmesi | 9. Hafta | Organ uygulamaları | 10. Hafta | Yapay organ çeşitleri | 11. Hafta | Hayvan testlerine alternatif uygulamalar | 12. Hafta | Literatürden güncel örnekler | 13. Hafta | Proje sunumları | 14. Hafta | Proje sunumları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Introduction to BioMEMS, Albert Folch, CRC Press, 2012. İnternet ve kütüphane kaynakları |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 50 | Ödev | 4 | 50 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 72 | 72 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 2 | 3 | 6 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 24 | 24 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 11 | 11 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 96 | 96 | Ödevler | 4 | 12 | 48 | Toplam İş Yükü | | | 299 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,96 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |