Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Araştırma sorunsalı ve bir araştırmanın nasıl tasarlanacağına dair bilgi edinir. 2) Kavramsal çerçeve oluşturma ve hipotez üretmeyi öğrenir. 3) Bilimsel araştırmanın süreçlerini öğrenir. 4) Yazın taramasını öğrenir. 5) Bir araştırmanın yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin nasıl kurgulanamsı gerektiğini öğrenir. 6) Kaliteli bilimsel araştırma tasarlama ve yapma becerisi kazanır. 7) Araştırma önerisinin nasıl yazılacağını öğrenir. 8) Bilimsel bir makalenin yayımlanma süreci konusunda bilgi, beceri kazanır. 9) Bilim etiği konusunda farkndalık kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
İŞLD635 ÖRGÜT VE YÖNETİM KURAMLARI
İŞLD637 PAZARLAMA KURAMI
İŞLD636 FİNANSAL YÖNETİM
İŞLD638 ÜRETİM VE İŞLEMLER YÖNETİMİ
DERS TANIMI
Bu ders kapsamında öğrencilerden uluslararası hakemli dergilerde yayınlacak nitelikte bir bilimsel çalışma üretmeleri beklenmektedir. Katılımcılar bir bilimsel makale üretiminin her aşamasını tecrübe edeceklerdir. Bu süreç içerisinde akademisyenler öğrencilere rehberlik edeceklerdir. Dönem sonunda öğrenciler, uzmanlardan oluşan bir topluluk karşısında çalışmalarını savunacaklardır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Bilim nedir? Bilimsel düşünce metodları. Öğrenci sunumları
2. Hafta
Bilimsel yöntem ve bilimsel yöntemin unsurları. Öğrenci sunumları
3. Hafta
Bilimsel çalışmalarda etik
4. Hafta
Araştırma türleri ve konu belirleme.
5. Hafta
Kaynaklar, kaynaklara ulaşma yöntemleri ve yararlanma teknikleri.
6. Hafta
Hipotezin kurulması, metodu belirleme, taslak planı oluşturma, geçici bibliyografya hazırlanması
7. Hafta
Bilimsel yazım kuralları.
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Bilimsel yazım kuralları.
10. Hafta
Araştırma planı, temel kavramlar, amaç-problem ilişkisi.