DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Üçüncü Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Filiz Kalelioğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Türk eğitim sisteminin örgütsel ve yönetsel sorunlarını bilir ve çözüm üretir 2) Türk eğitim sistemindeki değişimlere etki eden faktörleri gözlemler. 3) Türk eğitim sistemini analiz eder ve değişimleri yönetir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Uzaktan Eğitim |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Türk eğitim sistemindeki sorunları incelemek, araştırmak, yorumlamak, değişimleri gözlemlemek ve öneriler sunmak. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin içeriğinin sunulması ve tanışma | 2. Hafta | Türk Eğitim sisteminin örgütsel sorunları | 3. Hafta | Türk Eğitim sisteminin örgütsel sorunları | 4. Hafta | Türk Eğitim sisteminin örgütsel sorunları | 5. Hafta | Türk Eğitim sisteminin yönetsel sorunları | 6. Hafta | Türk Eğitim sisteminin yönetsel sorunları | 7. Hafta | Türk Eğitim sisteminin yönetsel sorunları | 8. Hafta | Ara sınavı | 9. Hafta | Değişimin Yönetimi | 10. Hafta | Değişim ve değişim teknikleri | 11. Hafta | Öğretmen eğitimi ve sorunları | 12. Hafta | İçerik ve Yöntem Sorunları | 13. Hafta | Eğitim Teknolojileri Sorunları | 14. Hafta | Teknoloji Entegrasyonu |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Bursalıoğlu, Z. (2019). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış (20. baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. 2. Gül, İ. (2018). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık. 3. Paksoy, E. (2017). Türk Eğitim Sisteminin Temel Sorunları. Yeni Türkiye Yayınları (YTY) 4. Kirişçi, A. (2016). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. A. Bakioğlu (Ed.). Nobel. 5. Başaran, İ. E. (2013). Türk Eğitim Sitemi ve Okul Yönetimi (4. baskı). Ankara: Ekinoks Yayınları. 6. Gürsel, M. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi Kavramlar-Süreçler ve Uygulamalar. Eğitim Yayınevi. 7. Başaran, İ. E. (2000). Eğitim yönetimi: Nitelikli okul. (4. Baskı). Ankara: Feryal Matbaası.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 20 | Toplam(%) | | 20 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 20 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 80 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 45 | 45 | Ders Saati | 14 | 1 | 14 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 40 | 80 | Toplam İş Yükü | | | 183 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |