Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (Uzaktan Öğretim)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRKİYE NİN EGİTİM SORUNLARI BÖTU646 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 2 + 2 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Filiz Kalelioğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Türk eğitim sisteminin örgütsel ve yönetsel sorunlarını bilir ve çözüm üretir
2) Türk eğitim sistemindeki değişimlere etki eden faktörleri gözlemler.
3) Türk eğitim sistemini analiz eder ve değişimleri yönetir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITürk eğitim sistemindeki sorunları incelemek, araştırmak, yorumlamak, değişimleri gözlemlemek ve öneriler sunmak.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin içeriğinin sunulması ve tanışma
2. Hafta Türk Eğitim sisteminin örgütsel sorunları
3. Hafta Türk Eğitim sisteminin örgütsel sorunları
4. Hafta Türk Eğitim sisteminin örgütsel sorunları
5. Hafta Türk Eğitim sisteminin yönetsel sorunları
6. Hafta Türk Eğitim sisteminin yönetsel sorunları
7. Hafta Türk Eğitim sisteminin yönetsel sorunları
8. Hafta Ara sınavı
9. Hafta Değişimin Yönetimi
10. Hafta Değişim ve değişim teknikleri
11. Hafta Öğretmen eğitimi ve sorunları
12. Hafta İçerik ve Yöntem Sorunları
13. Hafta Eğitim Teknolojileri Sorunları
14. Hafta Teknoloji Entegrasyonu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Bursalıoğlu, Z. (2019). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış (20. baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
2. Gül, İ. (2018). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
3. Paksoy, E. (2017). Türk Eğitim Sisteminin Temel Sorunları. Yeni Türkiye Yayınları (YTY)
4. Kirişçi, A. (2016). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. A. Bakioğlu (Ed.). Nobel.
5. Başaran, İ. E. (2013). Türk Eğitim Sitemi ve Okul Yönetimi (4. baskı). Ankara: Ekinoks Yayınları.
6. Gürsel, M. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi Kavramlar-Süreçler ve Uygulamalar. Eğitim Yayınevi.
7. Başaran, İ. E. (2000). Eğitim yönetimi: Nitelikli okul. (4. Baskı). Ankara: Feryal Matbaası.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev120
Toplam(%)20
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)20
Finalin Başarıya Oranı(%)80
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık14545
Ders Saati14114
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler24080
Toplam İş Yükü183
Toplam İş Yükü / 306,1
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X  
P2  X    
P3      X
P4     
P5      X
P6      X
P7      X
P8  X   X  
P9  X   X  
P10  X     X
P11     
P12     
P13     
P14     
P15      X
P16     
P17      X
P18      X