Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (Uzaktan Öğretim)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOKLUORTAM UYGULAMALARI BÖTU645 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 2 + 2 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Serdar Engin Koç
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Grafik programları kullanarak oyun ortamı hazırlayabilecek,
2) Butonlar ve olayları kullanarak arayüz hazırlayabilecek,
3) Karakter oluşturup oyundaki temel fiziksel özellikleri tanımlayabilecek,
4) Animasyonun temellerini anlayabilecek
5) Temel yapay zekanın çalışma prensiplerini anlayacak,
6) C# veya Görsel kodlama kullanarak metod, özellik ve fonksiyonları çalışmasını kurgulayabiliecek,
7) Canlandırma programını kullanarak bir ünitelik bir ders yazılımı geliştirebilecektir.
8) Bir ekrandan diğerine geçişi ve bu geçi esnasında bilgileri kaybetmemeyi öğrenecek.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÖğretimi teknoloji ile desteklemek amacıyla Unity oyun motoru ile senaryo, oyun hazırlama,oyun içinde kullanılacak nesnelerin grafik programları (MAYA, 3Dmax, Blender) ile oluşturulması, kullanılacak dokuların Substance Designer, Zbrush programları ile oluşturulması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Unity arayüzünü tanıma
2. Hafta Unity Asset Store kullanma
3. Hafta Unity?de genel nesneleri oluşturma ve ekleme
4. Hafta C# ile temel bilgiler ve sınıf oluşturma
5. Hafta Yazılan scriptleri nesnelere ekleme
6. Hafta C# ile özellik, metod ve fonksiyon oluşturma
7. Hafta Başka ortamlardan nesne ekleme ve değiştirme
8. Hafta Nesneler üzerinde animasyon oluşturma
9. Hafta Karakter ve özellik oluşturma ekranı (OnGUI)
10. Hafta Karakter oluşturma ve hareket verme
11. Hafta Temel yapay zeka oluşturma
12. Hafta Ekranlar arası geçişleri sağlama
13. Hafta Proje
14. Hafta Proje
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. https://unity3d.com/learn/tutorials
2. Hatipoğlu, T.(2016). Unity 3D ile Oyun Programlama. Kodlab.
3. Ünsal, M.(2015).Uygulamalarla Unity 3D ile Oyun Geliştirme. Abaküs Kitap.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev420
Proje170
Sözlü110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi102,525
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler4416
Sunum (Hazırlık dahil)11010
Proje14040
Tasarım Projesi Geliştirme 13030
Toplam İş Yükü177
Toplam İş Yükü / 305,9
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1  X   X   X   X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X   X   X   X
P4  X   X   X   X   X   X   X   X
P5          X   X   X  
P6          X      
P7               
P8               
P9               
P10  X   X            
P11               
P12  X   X   X          
P13  X              
P14          X   X   X  
P15  X              
P16      X   X   X   X    
P17               
P18  X     X   X   X   X   X