Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Mesaj tasarım ilkelerini açıklayabilecek, 2) Mesaj asarımı ilkelerinin öğrenme ortamında kullanımına yönelik örnekler verebilecek, 3) Mesaj tasarım ilkelerini dikkate alarak öğrenme materyallerini tasarlayabilecek, 4) Mesaj tasarım ilkelerini dikkate alarak öğrenme materyallerini değerlendirebilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Uzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Önerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Öğretimsel mesaj tasarımı ilkeleri (motivasyon, bellek, algı, kavram öğrenme, vb.),
teknikleri ve analizi; temel araştırmalar; basılı ve elektronik materyallerde uygulanma
yöntemleri
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Öğretimsel Mesaj Tasarımı İlkeleri Nedir?
2. Hafta
Motivasyon İlkeleri
3. Hafta
Motivasyon İlkelerini Öğrenme Ortamlarında Uygulama
4. Hafta
ARCS Motivasyon İlkeleri
5. Hafta
ARCS Motivasyon İlkelerini Öğrenme Ortamlarında Uygulama
6. Hafta
Algılama İlkeleri
7. Hafta
Algılama İlkelerini Öğrenme Ortamlarında Uygulama
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Öğrenme İlkeleri
10. Hafta
Öğrenme İlkelerini Öğrenme Ortamlarında Uygulama
11. Hafta
Kavram-Öğrenme
12. Hafta
Kavram İlkelerini Öğrenme Ortamlarında Uygulama
13. Hafta
Mesaj Tasarımı İlkelerinin Öğrenme Ortamında Kullanımına Yönelik Örnekler
14. Hafta
Mesaj Tasarımı İlkelerini Kullanarak Dijital Materyal Geliştirmede
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1) Alessi, S. M. and Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning: Methods and Development (3rd Ed.).
2) Cabı, E. (2015). Öğretimsel Mesaj Tasarımı. Emine Cabı. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık (16-42)
3) Ergin, A., Birol, C. (2000). Eğitimde İletişim. Ankara, Anı Yayıncılık
4) Erl, T. (2008). Soa: principles of service design (Vol. 1). Upper Saddle River: Prentice Hall.
5) Fleming M. & Levie W.H. (Eds.).(1993). Instructional message design: Principles from the behavioral and cognitive sciences (2nd ed.). Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications.
6) Gagne, R. M. (1985). The Conditions of Learning (4th.). New York: Holt, Rinehart & Winston.
7) Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. ve Smaldino, S. E. (1999). Instructional media and technologies for learning (Sixth Edition). New York: Macmillan Publishing Company.
8) Mayer, R.E. (2001a). Multimedia learning. New York: Cambridge University Press.
9) Paivio, A. (1991). Dual coding theory: Retrospect and current status. CanadianJournal of Psychology, 45, 255-287.
10) Pintrich, P. R. (2000). The role of goal orientation in self-regulated learning. In M. Boekaerts, M., Pintrich, P.R., Zeidner, M. (Eds.), Handbook of self-regulation, Academic, San Diego. 451-502.
11) Reigeluth, C.M. (1983). Instructional Design. What is it and Why is it?. In Reigeluth (Ed.) Instructional Design,
12) Rothwell, W. J., & Kazanas, H. C. (2011). Mastering the instructional design process: A systematic approach. John Wiley & Sons.