Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (Uzaktan Öğretim)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖĞRETİM AMAÇLI MESAJ TASARIMI BÖTU644 İkinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 2 8

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS8
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Emine Cabı
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Mesaj tasarım ilkelerini açıklayabilecek,
2) Mesaj asarımı ilkelerinin öğrenme ortamında kullanımına yönelik örnekler verebilecek,
3) Mesaj tasarım ilkelerini dikkate alarak öğrenme materyallerini tasarlayabilecek,
4) Mesaj tasarım ilkelerini dikkate alarak öğrenme materyallerini değerlendirebilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERÖnerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMIÖğretimsel mesaj tasarımı ilkeleri (motivasyon, bellek, algı, kavram öğrenme, vb.), teknikleri ve analizi; temel araştırmalar; basılı ve elektronik materyallerde uygulanma yöntemleri
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Öğretimsel Mesaj Tasarımı İlkeleri Nedir?
2. Hafta Motivasyon İlkeleri
3. Hafta Motivasyon İlkelerini Öğrenme Ortamlarında Uygulama
4. Hafta ARCS Motivasyon İlkeleri
5. Hafta ARCS Motivasyon İlkelerini Öğrenme Ortamlarında Uygulama
6. Hafta Algılama İlkeleri
7. Hafta Algılama İlkelerini Öğrenme Ortamlarında Uygulama
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Öğrenme İlkeleri
10. Hafta Öğrenme İlkelerini Öğrenme Ortamlarında Uygulama
11. Hafta Kavram-Öğrenme
12. Hafta Kavram İlkelerini Öğrenme Ortamlarında Uygulama
13. Hafta Mesaj Tasarımı İlkelerinin Öğrenme Ortamında Kullanımına Yönelik Örnekler
14. Hafta Mesaj Tasarımı İlkelerini Kullanarak Dijital Materyal Geliştirmede
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1) Alessi, S. M. and Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning: Methods and Development (3rd Ed.).

2) Cabı, E. (2015). Öğretimsel Mesaj Tasarımı. Emine Cabı. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık (16-42)

3) Ergin, A., Birol, C. (2000). Eğitimde İletişim. Ankara, Anı Yayıncılık

4) Erl, T. (2008). Soa: principles of service design (Vol. 1). Upper Saddle River: Prentice Hall.

5) Fleming M. & Levie W.H. (Eds.).(1993). Instructional message design: Principles from the behavioral and cognitive sciences (2nd ed.). Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications.

6) Gagne, R. M. (1985). The Conditions of Learning (4th.). New York: Holt, Rinehart & Winston.

7) Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. ve Smaldino, S. E. (1999). Instructional media and technologies for learning (Sixth Edition). New York: Macmillan Publishing Company.

8) Mayer, R.E. (2001a). Multimedia learning. New York: Cambridge University Press.

9) Paivio, A. (1991). Dual coding theory: Retrospect and current status. CanadianJournal of Psychology, 45, 255-287.

10) Pintrich, P. R. (2000). The role of goal orientation in self-regulated learning. In M. Boekaerts, M., Pintrich, P.R., Zeidner, M. (Eds.), Handbook of self-regulation, Academic, San Diego. 451-502.

11) Reigeluth, C.M. (1983). Instructional Design. What is it and Why is it?. In Reigeluth (Ed.) Instructional Design,

12) Rothwell, W. J., & Kazanas, H. C. (2011). Mastering the instructional design process: A systematic approach. John Wiley & Sons.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev420
Toplam(%)20
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)20
Finalin Başarıya Oranı(%)80
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler42080
Toplam İş Yükü235
Toplam İş Yükü / 307,83
Dersin AKTS Kredisi8
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4  X   X   X   X
P5       
P6       
P7       
P8  X       X
P9       
P10  X       X
P11  X      
P12    X     X
P13        X
P14        X
P15    X   X   X
P16    X   X   X
P17       
P18    X     X