Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (Uzaktan Öğretim)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOKLUORTAM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI BÖTU643 Birinci Yarıyıl (Güz) 2 + 2 8

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS8
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Filiz Kalelioğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğretim tasarım modellerini karşılaştırabilecek,
2) İhtiyaç/problem analizi hazırlayabilecek,
3) Eğitim amaçlarını belirleyebilecek,
4) Öğretim tasarımına uygun öğretim strateji ve tekniklerini belirleyebilecek,
5) Öğretim tasarımına uygun öğretim materyali seçebilecek veya geliştirebilecek,
6) Öğretim tasarımı modelleri doğrultusunda öğretimi geliştirme, uygulama ve değerlendirme aşamalarını gerçekleştirebilecek.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIProblem/ihtiyaç analizi, görev/iş/amaç analizi ve öğrenenlerin analizi, eğitsel hedeflerin belirlenmesi, analizler ve hedefler doğrultusunda öğretim stratejilerin geliştirilmesi,materyal seçimi ve geliştirilmesi, değerlendirme ve uygulama süreçleri
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Öğretim tasarımının anlam ve önemi
2. Hafta Öğretim tasarımı modelleri
3. Hafta Öğretim tasarımı modellerinim karşılaştırılması
4. Hafta İhtiyaç / problem analizi
5. Hafta İhtiyaç / problem analizi
6. Hafta Öğretim ortamı (öğrenci, içerik ve örgüt -organizasyon) analizi
7. Hafta Öncelik ve koşulları belirleme
8. Hafta Eğitim amaçlarını belirleme
9. Hafta Öğretimsel hedefler yazma
10. Hafta Ölçme ve değerlendirme kriterlerini belirleme
11. Hafta Öğretim materyali seçimi ve geliştirilmesi
12. Hafta Öğretim tasarımı teorileri ve modelleri kullanarak öğretimin tasarlanması, geliştirilmesi
13. Hafta Uygulama ve değerlendirme
14. Hafta Genel Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Şimşek, A. (2021). Öğretim Tasarımı. Nobel Yayın Dağıtım.
2. Fer, S. (2020). Öğretim Tasarımı (4. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
3. Akkoyunlu, B., Altun, A., Soylu M. (2008), Öğretim Tasarımı, Maya Akademi
4. Seels, B. B., & Richey, R. C. (1994). Instructional Technology : The Definition and Domains of the Field. Washington, DC: Association for Educational Communications and Technology.
5. Seels, B. B. (1995). Instructional Design Fundamentals: A Reconsideration. Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications.
6. Anglin, G. J. (1995). Instructional Technology: Past, Present and Future. Englewood, CO: Libraries Unlimited.
7. Smith, P. L., & Ragan, T. J. (1999). Instructional Design. NY: Merrill & Macmillan.
8. Dick, W., Carey, L., & Carey, J. O. (2005). The systematic Design of Instruction. Boston. Pearson
9. Reiser, R. A., & Dempsey, J. V. (2012). Trends and Issues in Instructional Design and Technology. Upper Saddle River, NJ: Merrill-Prentice Hall.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık14545
Ders Saati14114
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Proje1140140
Toplam İş Yükü243
Toplam İş Yükü / 308,1
Dersin AKTS Kredisi8
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X   X        
P2  X   X   X   X   X  
P3  X   X   X   X   X  
P4  X          
P5           
P6  X   X   X   X   X  
P7           
P8           
P9           
P10  X   X   X      
P11           
P12           
P13           
P14           
P15  X   X   X   X   X  
P16           
P17  X          
P18  X   X   X   X   X