DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | Birinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Halil Ersoy
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Teknoloji entegrasyonu ile ilgili kuramlar hakkında bilgi sahibi olabilecek 2) Çeşitli teknolojilerin öğretim için nasıl kullanıldığı öğrenebilecek 3) Ülkemizde bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitime entegrasyonunda yaşanan süreçler ve sorunları tartışabilecek 4) Bütünleşme sürecinin eğitim programı, insan gücü, yönetim, denetim ve alt yapı boyutlarını inceleyebilecek 5) Teknoloji entegrasyon sürecini bir kurum için uygulayabilecek
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Uzaktan Eğitim |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Önerilen ders bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | Teknoloji entegrasyonu ile ilgili kuramlar, ülkemizde bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitime entegrasyonunda yaşanan süreçler ve sorunlar, sürecin eğitim programı, insan gücü, yönetim, denetim ve alt yapı boyutları ile ele alınması |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Teknoloji entegrasyonu ile ilgili kuramlar | 2. Hafta | Teknoloji entegrasyonu ile ilgili İlkeler | 3. Hafta | Öğretim için çevrimiçi ve çevrimdışı metin düzenleme, tablolama vb. programları | 4. Hafta | Öğretim için İnternet Kullanımı | 5. Hafta | Öğretim için çoklu ortam uygulamaları, video kullanımı | 6. Hafta | Öğretim için uyarlanabilir ve yardımcı teknolojiler | 7. Hafta | Öğretim için kullanılan teknolojinin değerlendirilmesi | 8. Hafta | Bütünleşme sürecinde eğitim programı | 9. Hafta | Bütünleşme sürecinde insan gücü | 10. Hafta | Bütünleşme sürecinde yönetim | 11. Hafta | Bütünleşme sürecinde denetim | 12. Hafta | Bütünleşme sürecinde alt yapı | 13. Hafta | Ülkemizde bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitime entegrasyonunda yaşanan süreçler ve sorunları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ders notları. Roblyer, M.D. and Doerling, A.H. (2012). Integrating Educational Technology into Teaching (6th Ed.). Allyn & Bacon. Cennamo, K., Ross, J. & Ertmer, P. (2010). Technology Integration for Meaningful Classroom Use: A Standards-Based Approach. USA: Cengage Learning ISTE (2002). Using Model Strategies for Integrating Technology into Teachinghttp://www.iste.org/docs/excerpts/NETTB2-Excerpt.pdf |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 4 | 20 | Toplam(%) | | 20 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 20 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 80 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 2 | 20 | 40 | Toplam İş Yükü | | | 171 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,7 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |