Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (Uzaktan Öğretim)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TEKNOLOJİNİN EĞİTİM PROGRAMI İLE BÜTÜNLEŞMESİ BÖTU641 Birinci Yarıyıl (Güz) 2 + 2 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Halil Ersoy
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Teknoloji entegrasyonu ile ilgili kuramlar hakkında bilgi sahibi olabilecek
2) Çeşitli teknolojilerin öğretim için nasıl kullanıldığı öğrenebilecek
3) Ülkemizde bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitime entegrasyonunda yaşanan süreçler ve sorunları tartışabilecek
4) Bütünleşme sürecinin eğitim programı, insan gücü, yönetim, denetim ve alt yapı boyutlarını inceleyebilecek
5) Teknoloji entegrasyon sürecini bir kurum için uygulayabilecek
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERÖnerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMITeknoloji entegrasyonu ile ilgili kuramlar, ülkemizde bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitime entegrasyonunda yaşanan süreçler ve sorunlar, sürecin eğitim programı, insan gücü, yönetim, denetim ve alt yapı boyutları ile ele alınması
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Teknoloji entegrasyonu ile ilgili kuramlar
2. Hafta Teknoloji entegrasyonu ile ilgili İlkeler
3. Hafta Öğretim için çevrimiçi ve çevrimdışı metin düzenleme, tablolama vb. programları
4. Hafta Öğretim için İnternet Kullanımı
5. Hafta Öğretim için çoklu ortam uygulamaları, video kullanımı
6. Hafta Öğretim için uyarlanabilir ve yardımcı teknolojiler
7. Hafta Öğretim için kullanılan teknolojinin değerlendirilmesi
8. Hafta Bütünleşme sürecinde eğitim programı
9. Hafta Bütünleşme sürecinde insan gücü
10. Hafta Bütünleşme sürecinde yönetim
11. Hafta Bütünleşme sürecinde denetim
12. Hafta Bütünleşme sürecinde alt yapı
13. Hafta Ülkemizde bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitime entegrasyonunda yaşanan süreçler ve sorunları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDers notları.
Roblyer, M.D. and Doerling, A.H. (2012). Integrating Educational Technology into Teaching (6th Ed.). Allyn & Bacon.
Cennamo, K., Ross, J. & Ertmer, P. (2010). Technology Integration for Meaningful Classroom Use: A Standards-Based Approach. USA: Cengage Learning
ISTE (2002). Using Model Strategies for Integrating Technology into Teachinghttp://www.iste.org/docs/excerpts/NETTB2-Excerpt.pdf
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev420
Toplam(%)20
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)20
Finalin Başarıya Oranı(%)80
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler22040
Toplam İş Yükü171
Toplam İş Yükü / 305,7
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4         
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10  X        
P11         
P12         
P13        X  
P14         
P15    X      
P16    X   X   X   X
P17      X    
P18