Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Teknolojinin eğitimde alana özel uygulama örneklerini öğrenebilecek, 2) Kendi alanına özgü var olan eğitim teknolojilerini öğrenebilecek, 3) Kendi alanına özgü bir eğitim yazılımı geliştirebilecek, 4) İçerik geliştirmek için gerekli teknik becerileri sergileyebilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Uzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Önerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Söz konusu alanda teknolojiyi etkili bir şekilde kullanmak amacıyla öğrenme ve öğretim kuramlarından yararlanmak, araştırma yapmak, örnek uygulamaları incelemek ve öneriler geliştirmek
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi Kavramları
2. Hafta
Öğretim Teknolojilerine İlişkin Kuramsal Yaklaşımlar
3. Hafta
Öğretsel Mesaj Tasarımı
4. Hafta
Öğrenmeyi Görsel, Ses İle Destekleme
5. Hafta
Öğrnemyi Video ve Çoklu Ortam Uygulamaları İle Destekleme
6. Hafta
Açık ve Uzaktan Eğitim
7. Hafta
Açık Ders Malzemeleri ve Nesne Ambarları
8. Hafta
Sosyal Öğrenme Ortamları
9. Hafta
Görsel Tasarım İlkeleri
10. Hafta
Çokluortam Tasarım İlkeleri
11. Hafta
Eğitim Yazılımlarının İncelenmesi
12. Hafta
Tematik Öğretim Materyali Tasarlama
13. Hafta
Tematik Öğretim Materyali Tasarlama
14. Hafta
Öğretim Materyali Değerlendirme Ölçütleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Kalelioğlu, F., Yalçınalp, S., Ersoy, H., Avcı-Yücel, Ü. ve Ergün, E. (2013). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (Editör: Emine Cabı), Ankara: Pegem Yayıncılık. 2. Smaldino, S. E, Lowther, D. L., & Russell, J. D. (2012). Instructional Media and Technologies for Learning (10th edition).Pearson Education Inc., USA 3. Arshavskiy, M. (2017). Instructional Design for ELearning: Essential guide to creating successful eLearning courses. CreateSpace Independent Publishing Platform. 4. Seferoğlu, S. S. (2013). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegema yayıncılık 5. Yalın, H. D. (2012). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Gelistirme (25. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Sti. 6. Ates, A., Basboğaoğlu, U., Çelik, L., Çeliköz, N., Erisen, Y.,Oral, B., Taslı, H., Tekinarslan, E, & Yağcı, E. (2012). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. (Ed.) Demirel, Ö. & Altun, E. Ankara: Pegema yayıncılık. 7. Selvi, K. (2008), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Ani Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Sorun/Problem Çözme,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
10
Proje
1
10
Toplam(%)
20
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
20
Finalin Başarıya Oranı(%)
80
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
0
0
0
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
14
14
Ders Saati
12
3
36
Ara Sınava Hazırlık
0
0
0
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
5
10
50
Proje
1
20
20
Toplam İş Yükü
163
Toplam İş Yükü / 30
5,43
Dersin AKTS Kredisi
6
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ