Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (Uzaktan Öğretim)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TEKNOLOJİ DESTEKLİ ALAN ÖĞRETİMİ BÖTU640 İkinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 2 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Halil Ersoy
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Teknolojinin eğitimde alana özel uygulama örneklerini öğrenebilecek,
2) Kendi alanına özgü var olan eğitim teknolojilerini öğrenebilecek,
3) Kendi alanına özgü bir eğitim yazılımı geliştirebilecek,
4) İçerik geliştirmek için gerekli teknik becerileri sergileyebilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERÖnerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMISöz konusu alanda teknolojiyi etkili bir şekilde kullanmak amacıyla öğrenme ve öğretim kuramlarından yararlanmak, araştırma yapmak, örnek uygulamaları incelemek ve öneriler geliştirmek
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi Kavramları
2. Hafta Öğretim Teknolojilerine İlişkin Kuramsal Yaklaşımlar
3. Hafta Öğretsel Mesaj Tasarımı
4. Hafta Öğrenmeyi Görsel, Ses İle Destekleme
5. Hafta Öğrnemyi Video ve Çoklu Ortam Uygulamaları İle Destekleme
6. Hafta Açık ve Uzaktan Eğitim
7. Hafta Açık Ders Malzemeleri ve Nesne Ambarları
8. Hafta Sosyal Öğrenme Ortamları
9. Hafta Görsel Tasarım İlkeleri
10. Hafta Çokluortam Tasarım İlkeleri
11. Hafta Eğitim Yazılımlarının İncelenmesi
12. Hafta Tematik Öğretim Materyali Tasarlama
13. Hafta Tematik Öğretim Materyali Tasarlama
14. Hafta Öğretim Materyali Değerlendirme Ölçütleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Kalelioğlu, F., Yalçınalp, S., Ersoy, H., Avcı-Yücel, Ü. ve Ergün, E. (2013). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (Editör: Emine Cabı), Ankara: Pegem Yayıncılık.
2. Smaldino, S. E, Lowther, D. L., & Russell, J. D. (2012). Instructional Media and Technologies for Learning (10th edition).Pearson Education Inc., USA
3. Arshavskiy, M. (2017). Instructional Design for ELearning: Essential guide to creating successful eLearning courses. CreateSpace Independent Publishing Platform.
4. Seferoğlu, S. S. (2013). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegema yayıncılık
5. Yalın, H. D. (2012). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Gelistirme (25. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Sti.
6. Ates, A., Basboğaoğlu, U., Çelik, L., Çeliköz, N., Erisen, Y.,Oral, B., Taslı, H., Tekinarslan, E, & Yağcı, E. (2012). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. (Ed.) Demirel, Ö. & Altun, E. Ankara: Pegema yayıncılık.
7. Selvi, K. (2008), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Ani Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sorun/Problem Çözme,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev110
Proje110
Toplam(%)20
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)20
Finalin Başarıya Oranı(%)80
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav000
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11414
Ders Saati12336
Ara Sınava Hazırlık000
Laboratuvar000
Final Sınavı111
Ödevler51050
Proje12020
Toplam İş Yükü163
Toplam İş Yükü / 305,43
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10  X      
P11       
P12       
P13      X   X
P14    X    
P15      X   X
P16       
P17       
P18