Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (Uzaktan Öğretim)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖĞRENME NESNELERİ BÖTU625 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 2 + 2 8

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS8
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Serpil Yalçınalp
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrenme nesneleri kavramını anlayabilecek,
2) Eğitim-öğretim alanında ve öğrenme sürecinde öğrenme nesnelerinin rolünün anlayabilecek,
3) Öğrenme nesnelerine ilişkin uluslararası standartların farkına varabilecek,
4) Eğitimde ontolojilerin araştırılması ve farklı ontoloji modellerinin karşılaştırabilecek,
5) Öğrenme Nesne havuzlarının fonksiyonel ve işletimsel özelliklerinin analizinin yapabilecek,
6) Örnek bir ÖN'nin tasarlayabilecek ve geliştirebilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMI"Öğrenme Nesneleri" eğitim ve öğretim süreçlerini daha etkili ve kişiselleştirilmiş hale getirmek için tasarlanmış bir derstir. Bu ders, geleneksel eğitim yaklaşımlarının ötesine geçerek teknolojinin ve öğrenme teorilerinin birleştirildiği bir alandır. Temel olarak, öğrenme nesneleri dijital içeriklerin özellikleri, paylaşımda kullanılan evrensel standartlar, öğrenme nesneleri kullanımı üzerinden öğrenci verilerini işleme, değerlendirme araçlarını ve tüm bunların bütün olarak kapsandığı sistemlerin özelliklerinin incelenmesini içerir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Öğrenme Nesnesi Kavramları-Farklı Tanımlar
2. Hafta Öğrenme Nesnelerinin Avantajları
3. Hafta Öğretim Tasarımında Öğrenme Nesnelerinin Yeri
4. Hafta Öğrenme Nesnelerinin Eğitimde Kullanılması: Örnekler
5. Hafta Öğrenme Nesnelerinin E-Öğrenmedeki yeri
6. Hafta Üstveri-Metadata Kavramı-LOM
7. Hafta Üstveri -Metadata Standartları:
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Öğrenme Nesne Havuzları-Örnekler, Fonksiyonel yapılarının incelenmesi
10. Hafta Semantic Web Teknolojileri
11. Hafta Semantic Web Teknolojileri
12. Hafta Ontolojiler
13. Hafta Ontolojiler
14. Hafta Proje Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARA., Koheng Harman, K. (2007). Learning Objects and Instructional Design
Northrup Pamela, 2007. Learning Objects for Instruction: Design and Evaluation, Information Science Publishing
http://www.learningobjects.com/
http://www.learning-objects.net/
http://www.adlnet.gov/
http://www.adlnet.org/
http://www.adlnet.gov/scorm/index.cfm
http://www.rhassociates.com/scorm.htm
http://www.reusability.org/read/#1
http://ilearn.senecac.on.ca
http://ilearn.senecac.on.ca/lop/
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev512
Makale Sunuşu28
Toplam(%)12
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)12
Finalin Başarıya Oranı(%)88
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi4624
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler524120
Sunum (Hazırlık dahil)155
Proje13535
Makale Sunuşu
Toplam İş Yükü240
Toplam İş Yükü / 308
Dersin AKTS Kredisi8
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X   X        
P2    X        
P3           
P4      X      
P5      X      
P6      X      
P7    X        
P8           
P9    X        
P10    X        
P11           
P12  X   X        
P13    X        
P14        X    
P15      X     X   X
P16          X   X
P17          X   X
P18      X       X