DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Üçüncü Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 8 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Serpil Yalçınalp
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrenme nesneleri kavramını anlayabilecek, 2) Eğitim-öğretim alanında ve öğrenme sürecinde öğrenme nesnelerinin rolünün anlayabilecek, 3) Öğrenme nesnelerine ilişkin uluslararası standartların farkına varabilecek, 4) Eğitimde ontolojilerin araştırılması ve farklı ontoloji modellerinin karşılaştırabilecek, 5) Öğrenme Nesne havuzlarının fonksiyonel ve işletimsel özelliklerinin analizinin yapabilecek, 6) Örnek bir ÖN'nin tasarlayabilecek ve geliştirebilecektir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Uzaktan Eğitim |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | "Öğrenme Nesneleri" eğitim ve öğretim süreçlerini daha etkili ve kişiselleştirilmiş hale getirmek için tasarlanmış bir derstir. Bu ders, geleneksel eğitim yaklaşımlarının ötesine geçerek teknolojinin ve öğrenme teorilerinin birleştirildiği bir alandır. Temel olarak, öğrenme nesneleri dijital içeriklerin özellikleri, paylaşımda kullanılan evrensel standartlar, öğrenme nesneleri kullanımı üzerinden öğrenci verilerini işleme, değerlendirme araçlarını ve tüm bunların bütün olarak kapsandığı sistemlerin özelliklerinin incelenmesini içerir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Öğrenme Nesnesi Kavramları-Farklı Tanımlar | 2. Hafta | Öğrenme Nesnelerinin Avantajları | 3. Hafta | Öğretim Tasarımında Öğrenme Nesnelerinin Yeri | 4. Hafta | Öğrenme Nesnelerinin Eğitimde Kullanılması: Örnekler | 5. Hafta | Öğrenme Nesnelerinin E-Öğrenmedeki yeri | 6. Hafta | Üstveri-Metadata Kavramı-LOM | 7. Hafta | Üstveri -Metadata Standartları: | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Öğrenme Nesne Havuzları-Örnekler, Fonksiyonel yapılarının incelenmesi | 10. Hafta | Semantic Web Teknolojileri | 11. Hafta | Semantic Web Teknolojileri | 12. Hafta | Ontolojiler | 13. Hafta | Ontolojiler | 14. Hafta | Proje Sunumları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | A., Koheng Harman, K. (2007). Learning Objects and Instructional Design Northrup Pamela, 2007. Learning Objects for Instruction: Design and Evaluation, Information Science Publishing http://www.learningobjects.com/ http://www.learning-objects.net/ http://www.adlnet.gov/ http://www.adlnet.org/ http://www.adlnet.gov/scorm/index.cfm http://www.rhassociates.com/scorm.htm http://www.reusability.org/read/#1 http://ilearn.senecac.on.ca http://ilearn.senecac.on.ca/lop/ |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 5 | 12 | Makale Sunuşu | 2 | 8 | Toplam(%) | | 12 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 12 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 88 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 4 | 6 | 24 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 5 | 24 | 120 | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 5 | 5 | Proje | 1 | 35 | 35 | Makale Sunuşu | | | | Toplam İş Yükü | | | 240 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 8 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 8 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |