Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (Uzaktan Öğretim)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
E ÖĞRENME VE UYGULAMALARI BÖTU622 İkinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 2 8

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS8
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Filiz Kalelioğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) E-öğrenmeyi tanımlayabilecek,
2) E-öğrenmede kullanılan teknolojileri ifade edebilecek,
3) Etkileşimli öğretim uygulamaları tasarlayabilecek ve geliştirebilecek,
4) E-öğrenmede kullanılan değerlendirme yöntemlerini tartışabilecek,
5) E-öğrenme için öğrenme yönetim sistemlerinin rolünü kavrayabilecek ve
6) E-öğrenme için uluslararası standartları ifade edebilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIE-öğrenme kavramı, kullanılan teknolojiler, etkileşimli öğretim uygulamaları tasarlama ve geliştirme, değerlendirme yöntemleri, e-öğrenmede öğrenme yönetim sistemlerinin rölü, e-öğrenmede uluslararası standartlar
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta E-Öğrenmenin Temelleri
2. Hafta E-Öğrenmenin Tarihçesi ve Türkiye'de E-Öğrenme
3. Hafta E-Öğrenme Sürecinde Kuram, Yöntem ve Yaklaşımlar
4. Hafta E-Öğrenme Konusunda Yapılan Araştırmalar
5. Hafta E-Öğrenme Teknolojileri ve Medya
6. Hafta E-Öğrenme Sürecinde İletişim ve İş birliği
7. Hafta Sosyal Yazılımlar & Ağlar
8. Hafta Açık Erişim ve Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler
9. Hafta E-Öğrenmede Uluslararası Standartlar
10. Hafta E-Öğrenme İçin İçerik ve Yönetim Sistemleri
11. Hafta E-Öğrenme İçin Sanal Sınıf Yazılımları
12. Hafta E-Öğrenme İçin Öğretim Tasarımı ve E-İçerik
13. Hafta Etkileşimli Öğretim Uygulamaları Tasarlama ve Geliştirme
14. Hafta E-Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Gülbahar, Y. (2021). E-öğrenme (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık

2. Tekinarslan, E. & Gürer, M. D. (2020). Açık ve Uzaktan Öğrenme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık

3. Kesim, M. & Yüzer, V. (2020). Açık Ve Uzaktan Öğrenmenin Teknoloji Boyutu. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık

4. Karataş, S. & Kılıç Çakmak, E. (2020). Açık Ve Uzaktan Öğrenme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık

5. Kılıç Çakmak, E. & Karataş, S. (2020). Çevrimiçi Öğrenme: Farklı Bakış Açıları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık

6. Bates, T. (2015). Teaching in a Digital age. https://opentextbc.ca/teachinginadigitalage/.

7. Open Education Handbook (2014). The Open Education Handbook is licenced under a the following Creative Commons licence.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev210
Proje110
Toplam(%)20
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)20
Finalin Başarıya Oranı(%)80
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık14545
Ders Saati14114
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler24590
Proje15050
Toplam İş Yükü243
Toplam İş Yükü / 308,1
Dersin AKTS Kredisi8
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3           
P4           
P5           
P6           
P7           
P8           
P9           
P10           
P11           
P12            X
P13           
P14           
P15      X      
P16           
P17           
P18      X