Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Araştıma metodları konusunda gerekli ön bilgi ve becerilerin kazanabilecek, 2) Eğitim alanındaki araştırmalarda başlıca yaklaşımların ve araştırma planlama, analiz etme, yürütme ve yorumlamadaki başlıca modellerin tanımlayabilecek, 3) Eğitimde Bilgi teknolojileri ve iletişim alanında analiz yapabilecek ve araştırma önerebilecek, 4) Bir araştırma konusu belirlenerek tüm araştırma aşamalarını uygulayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Uzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Araştırma sürecinde kullanılan nitel ve nicel araştırma yöntemleri, araştırma kısımları, bu kısımlar arasındaki ilişki, başlıca veri toplama araçları, başlıca istatistiksel analiz teknikleri, araştırma raporlarının ve makalelerinin değerlendirilmesi, araştırma önerisi yapılması
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Eğitim Araştırmalarının Temelleri-Araştırma Türleri
2. Hafta
Araştırma Problemi
3. Hafta
Değişkenler, Örneklem, Ölçekler
4. Hafta
Veri Toplama araçları-Geçerlik ve Güvenirlik
5. Hafta
Uygulama
6. Hafta
Nitel ve Nicel Araştırmalar
7. Hafta
Geçerlilik
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Araştırma Metodlarına Giriş
10. Hafta
Deneysel Araştırma
11. Hafta
İlişkisel Araştırma
12. Hafta
Nedensel-Karşılaştırmalı Araştırma
13. Hafta
Alan Araştırması, İçerik Analizi
14. Hafta
Sunumlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Büyüköztürk., Ş, Akgün Ö.E., Karadeniz, D., Demirel F., Kılıç E. (2011) Bilimsel Araştırma Yöntemleri, PEGEM Yayınevi, Ankara Creswell,J.W., Creswell J.D.(2017). Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, Fifth Edition SAGE Publishing. Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2014). How to design and evaluate research in education (9th ed.). New York: McGraw-Hill. Yin, R.K. (2017). Case Study Research and Applications Design and Methods, Sixth Edition. SAGE Publishing.