Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (Uzaktan Öğretim)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ BÖTU621 İkinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 2 8

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS8
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Araştıma metodları konusunda gerekli ön bilgi ve becerilerin kazanabilecek,
2) Eğitim alanındaki araştırmalarda başlıca yaklaşımların ve araştırma planlama, analiz etme, yürütme ve yorumlamadaki başlıca modellerin tanımlayabilecek,
3) Eğitimde Bilgi teknolojileri ve iletişim alanında analiz yapabilecek ve araştırma önerebilecek,
4) Bir araştırma konusu belirlenerek tüm araştırma aşamalarını uygulayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIAraştırma sürecinde kullanılan nitel ve nicel araştırma yöntemleri, araştırma kısımları, bu kısımlar arasındaki ilişki, başlıca veri toplama araçları, başlıca istatistiksel analiz teknikleri, araştırma raporlarının ve makalelerinin değerlendirilmesi, araştırma önerisi yapılması
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Eğitim Araştırmalarının Temelleri-Araştırma Türleri
2. Hafta Araştırma Problemi
3. Hafta Değişkenler, Örneklem, Ölçekler
4. Hafta Veri Toplama araçları-Geçerlik ve Güvenirlik
5. Hafta Uygulama
6. Hafta Nitel ve Nicel Araştırmalar
7. Hafta Geçerlilik
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Araştırma Metodlarına Giriş
10. Hafta Deneysel Araştırma
11. Hafta İlişkisel Araştırma
12. Hafta Nedensel-Karşılaştırmalı Araştırma
13. Hafta Alan Araştırması, İçerik Analizi
14. Hafta Sunumlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBüyüköztürk., Ş, Akgün Ö.E., Karadeniz, D., Demirel F., Kılıç E. (2011) Bilimsel Araştırma Yöntemleri, PEGEM Yayınevi, Ankara
Creswell,J.W., Creswell J.D.(2017). Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, Fifth Edition SAGE Publishing.
Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2014). How to design and evaluate research in education (9th ed.). New York: McGraw-Hill.
Yin, R.K. (2017). Case Study Research and Applications Design and Methods, Sixth Edition. SAGE Publishing.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Proje,Rapor Hazırlama,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev510
Proje110
Toplam(%)20
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)20
Finalin Başarıya Oranı(%)80
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler820160
Sunum (Hazırlık dahil)144
Proje12020
Saha/Alan Araştırması2612
Toplam İş Yükü252
Toplam İş Yükü / 308,4
Dersin AKTS Kredisi8
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2        X
P3      X   X
P4        X
P5  X      
P6  X      
P7    X    
P8    X    
P9    X    
P10    X    
P11      X  
P12    X    
P13    X    
P14      X   X
P15        X
P16        X
P17        X
P18        X