Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (Uzaktan Öğretim)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İLERİ DÜZEY İSTATİSTİK BÖTU612 İkinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 2 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Emine Cabı
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İleri düzey İstatistiksel yöntemleri açıklayabilecek,
2) Tek ve çok değişkenli istatistiksel yöntemleri kullanabilecek,
3) uygun paket programda istatistiksel uygulamalar yapabilecek
4) Araştırma amacına uygun istatistiksel analiz tekniklerini belirleyip uygulayabilecek ve bu analizlerin sonuçlarını doğru yorumlayabilecek,
5) Hangi durumlarda hangi testlerin kullanılacağını bilebilecek, bunlarla ilgili hesaplamalar yaparak analiz sonuçlarını yorumlayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBÖTE611
DERS TANIMIEğitim araştırmalarını yürütmek ve detaylı analizleri gerçekleştirmek için gerekli ileri düzey istatistiksel yöntemlerin öğrenilmesi. Frekans dağılımları, korelasyon kavram, varyans ve kovaryans analizlerinin özellikleri, doğrulayıcı, açıklayıcı faktör analizlerinin yapısal eitlik modelleme yönteminde kullanılması
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Temel Kavramlar
2. Hafta Regrasyon Analizi
3. Hafta Çoklu Frekans Analizi
4. Hafta Kovaryans Analizi (Ancova)
5. Hafta Çok Değişkenli Varyans Analizi (Manova)
6. Hafta Lojistik Regresyon
7. Hafta Spss-Uygulama
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Kümeleme Analizi
10. Hafta Diskriminant Analizi
11. Hafta Açımlayıcı Faktör Analizi
12. Hafta Yapısal Eşitlik Modelleri
13. Hafta Doğrulayıcı Faktör Analizi
14. Hafta Spss-Uygulama
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARArıcı,Hüsnü. (1984) İstatistik Yöntemler ve Uygulamalar. Ankara: Meteksan Matbaacılık
Büyüköztürk, (2006). Soysal Bilimler İçin Veri analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Yayınları.
Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. ve Köklü, N. (2011). Sosyal Bilimler İçin İstatistik (7.baskı). Türkiye. Pegem.
Cula, S., & Muluk, Z. (2006). Temel istatistik yöntemleri. Başkent Üniversitesi.
Freund, J. E., & Perles, B. M. (2007). Modern elementary statistics. Prentice Hall.
Gravetter F. & Wallnau L., B., (1985)Statistics for the Behavivioral Sciences. West Publishing co. Minnesota, USA.
Hinkle, D.E.,Wiersma, W., ve Jurs, S.G. (1988) Applied Statistics for the Behavioral Sciences. Boston: Houghton Mifflin Company
Tavşancıl E. (2006). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Nobel Yayın Dağıtım, 3. Baskı.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev220
Toplam(%)20
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)20
Finalin Başarıya Oranı(%)80
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12336
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler21530
Toplam İş Yükü177
Toplam İş Yükü / 305,9
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X      
P2    X      
P3         
P4         
P5  X   X   X   X   X
P6  X     X   X   X
P7  X   X   X   X   X
P8  X       X   X
P9  X     X   X   X
P10         
P11          X
P12         
P13  X   X       X
P14         
P15          X
P16         
P17         
P18