DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Radyo Frekansı Sistemlerinin Mimarisi hakkında bilgi sahibi olur. 2) Radyo Frekansı haberleşme sistemlerinin standartları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olur. 3) Çeşitli alıcı-verici sistemlerini tasarlayabilir. 4) Heterodin ve doğrudan dönüşüm alıcıları tasarlayabilir. 5) Tam sayı-N faz kilitlemeli çevrim (PLL) sentezörlerini tasarlayabilir. 6) Fraksiyonel N Bölücü PLL sentezörlerini tasarlayabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | EEM443, EEM424 |
DERS TANIMI | Bu ders radyo frekansı sistemlerin mimarisini belirleyen temel kavramları, bu kavramların başarım ölçütlerini ve bu ölçütlerin kablosuz haberleşme sistemleri standartları ile ilişkilerini tanımlamaktadır. Ayrıca standartları göz önünde bulundurarak radyo frekansı sistemlerinin geliştirilmesini açıklamaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Radyo frekansı sistemlerinin temel kavramları. | 2. Hafta | Haberleşme sistemleri tekrarı | 3. Hafta | Temel radyo frekansı tasarım parametreleri | 4. Hafta | Doğrusal olmayan etkiler ve radyo frekansı sistemlerinde bozulma | 5. Hafta | Temel radyo frekansı tasarım blokları | 6. Hafta | Düşük gürültülü yükselteçler | 7. Hafta | Karıştırıcılar, Süzgeçler, RF anahtarlar ve antenler | 8. Hafta | Gerilim kontrollü osilatörler ve frekans sentezleyiciler | 9. Hafta | Güç yükselteçleri ve faz kaydırıcılar | 10. Hafta | Ardışık sistemlerde gürültü ve doğrusal olmayan özellikler | 11. Hafta | Heterodin ve doğrudan dönüşüm alıcı-vericiler | 12. Hafta | Alıcı hassasiyeti ve dinamik aralık | 13. Hafta | Tam sayı - N faz kilitlemeli çevrim (PLL) sentezörleri | 14. Hafta | Fraksiyonel N Bölücü PLL sentezörleri |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Rogers, J.W.M., Plett, C. Marsland, I. (2013), Radio Frequency System Architecture and Design, Artech House. 2. Razavi, B.(2012), RF Microelectronics /2nd Ed., Prentice Hall. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Ödev | 2 | 20 | Mini-Sınav | 2 | 20 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 8 | 112 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 2 | 35 | 70 | Toplam İş Yükü | | | 300 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |