Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) ele alınan şiirleri modernist akım ve postmodernist eleştiri kuramı çerçevesinde tartışabileceklerdir. 2) şiir kuramı ve şiir yazımı arasındaki bağlantıyı irdeleyebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Şairlerin kendi oluşturdukları kuramlar ve yazdıkları şiirler arasındaki bağlantılar vurgulanarak Amerikan şiirindeki modern ve postmodern akımların gelişimi ele alınır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Modernist Şiire Giriş
2. Hafta
Modernist Şiirler Üzerine Tartışma ve Öğrenci Sunumları
3. Hafta
Modernist Şiirler Üzerine Tartışma ve Öğrenci Sunumları
4. Hafta
Modernist Şiirler Üzerine Tartışma ve Öğrenci Sunumları
5. Hafta
Modernist Şiirler Üzerine Tartışma ve Öğrenci Sunumları
6. Hafta
Modernist Şiirler Üzerine Tartışma ve Öğrenci Sunumları
7. Hafta
Modernist Şiirler Üzerine Tartışma ve Öğrenci Sunumları
8. Hafta
Postmodern Şiire Giriş
9. Hafta
Postmodern Şiirler Üzerine Tartışma ve Öğrenci Sunumları
10. Hafta
Postmodern Şiirler Üzerine Tartışma ve Öğrenci Sunumları
11. Hafta
Postmodern Şiirler Üzerine Tartışma ve Öğrenci Sunumları
12. Hafta
Postmodern Şiirler Üzerine Tartışma ve Öğrenci Sunumları
13. Hafta
Postmodern Şiirler Üzerine Tartışma ve Öğrenci Sunumları
14. Hafta
Postmodern Şiirler Üzerine Tartışma ve Öğrenci Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Allen, Donald, and Warren Tallman, eds. The Poetics of the New American Poetry. New York: Grove, 1973.
Altieri, Charles. Painterly Abstraction in Modernist American Poetry. Pennsylvania: Pennsylvania State UP, 1995.
Hoover, Paul, ed. Postmodern American Poetry. New York: Norton, 1994.
Myers, Jack, and David Mojahn, eds. A Profile of Twentieth Century American Poetry. Carbondale and Edwardsville: Southern Illinois UP, 1991.
Nemerov, Howard, ed. Poets on Poetry. New York: Basic Books, 1966.
Perkins, David. A History of Modern Poetry: From the 1890s to the High Modernist Mode. Cambridge, MA: Belknap-Harvard UP, 1976.
Shucard, Alan, Fred S. Moramarco, and William J. Sullivan. Modern American Poetry: 1865-1950. Boston: Twayne, 1989.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Proje
2
30
Devam
1
10
Makale Sunuşu
2
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
5
70
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
Proje
2
30
60
Makale Sunuşu
2
25
50
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
14
5
70
Toplam İş Yükü
305
Toplam İş Yükü / 30
10,16
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ