Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) popüler kültürü, Amerika'daki toplumsal çoğunluğun deneyimlerine ve değerlerine koşut gelişen, kitlesel talebe sahip bir kültür olarak inceleyebileceklerdir. 2) popüler kültürü biçim, işleyiş ve değerlendirme açısından "yüksek" kültürle karşılaştırabileceklerdir. 3) Amerikan popüler kültürünü, katılım, "halkın" gücü ve bölgesel özellikler gibi konular üzerinde yoğunlaşarak irdeleyebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders popüler kültür kavramlarını temel alarak, Amerikan popüler kültürü ve kitle kültürünün gelişimini inceler. Müzik, resim, edebiyat, tiyatro ve sinema gibi kültür alanlarından ve bunların çeşitli teknolojik araçlarla yayılmasından yola çıkarak kültürün ne anlama geldiğini sorgular.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Popüler Kültür Çalışmaları
2. Hafta
Medya ve Reklamcılık Üzerine Araştırma Yöntemleri
3. Hafta
Medya ve Reklamcılık Üzerine Araştırma Yöntemleri
4. Hafta
Savaşın Metinsel İncelenmesi: Kapitalizm ve Medya
5. Hafta
Savaşın Metinsel İncelenmesi: Kapitalizm ve Medya
6. Hafta
Öğrenci Sunumları
7. Hafta
Öğrenci Sunumları
8. Hafta
Pop Müzik ve Prodüksiyon Mekanizmaları
9. Hafta
Pop Müzik ve Prodüksiyon Mekanizmaları
10. Hafta
İzleyici Kitlelerinin Yönlendirilmesi
11. Hafta
Popüler Kültürde Irk, Toplumsal Cinsiyet ve Sınıf
12. Hafta
Öğrenci Sunumları
13. Hafta
Öğrenci Sunumları
14. Hafta
Popüler Kültür ve Medya Eğitimi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Angus, Ian H., and Sut Jally, eds. Cultural Politics in Contemporary America. London: Routledge, 1989.
Dean, John. American Popular Culture: La Culture Populaire Americaine. Nancy: Presses Universitaires de Nancy, 1992.
Fiske, John. Understanding Popular Culture. London: Routledge, 1989.
Gans, Herbert J. Popular Culture and High Culture: An Analysis and Evaluation of Taste. New York: Basic, 1980.