Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Müzecilik Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KONSERVASYON YÖNTEMLERİ MUZ544 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Billur Tekkök Karaöz
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrenci konservasyonun etik ilkelerini, tekniğini, malzeye göre değişken yapısını öğrenir.
2) Çağımızda konservasyonda arkeometrik tekniklerin önemini ve nasıl kullanılması gerektiğini saptar.
3) Arkeometrik analizlerin hangisinin (XRF,XRD, RAMAN) belli malzeme için kullanılması gerekliliğini saptar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu derste öğrencilere konservasyon teknikleri ve malzemeye göre (seramik, mozaik,taş, cam, organik eser) konservasyonda alınması gereken önlemler tanıtılır. Malzeme bilgisi, laboratuvar kullanımı, konservasyonda doğru malzeme seçimi, eserin orijinalliğini bozmadan koruma unsurlarını öğrenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Konservasyon ve restorasyon kavramları ve tarihçesi
2. Hafta Seramik konservasyonu ve kimya bilgisi
3. Hafta Seramik konservasyonunda izlenmesi gereken yöntemler
4. Hafta Mozaik konservasyonuna giriş antik mozaik atölyeleri ve üretim teknikleri
5. Hafta Mozaik korumada izlenmesi gereken yöntemler
6. Hafta Antik taş ocakları ve taşın yapısının incelenmesi ve konservasyon için önemi
7. Hafta Taş bozulma nedenleir ve taş konservasyonunda öne çıkan unsurlar
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Metal eserlerin bozulma nedenleri, metal tiplerine bozulma unsurları
10. Hafta Metal eser koruma
11. Hafta Cam eser koruma ve restorasyon
12. Hafta Organik eser koruma ve restorasyon
13. Hafta Koruma altına alınmış eserin detaylarını gösteren sunumlar
14. Hafta FINAL Korunmuş objenin hangi yöntemlerle korunduğunu belgeleyen sunumlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARS.Başaran Pişmiş Toprak ve Cam Eserlerin Konservasyon Yöntemleri, İstanbul: Graphis Yayınları (2000).
A. Henry, Stone Conservation, Principles and Practice, London:Routledge (2015).
H.Tozun,N. Çınar, Deri Eserlerde Tamamlama Yönteminin Koruma Yaklaşımlarına Göre Değerlendirilmesi, International Design and Art Journal, V.2.1 (20200601): 31-48
Conservation of Metal Antiquities, Warsaw, Scientific Publications Foreign Cooperation Center of the Central Institute for Scientific, Technical and Economic Information, Series B, V.5 Warsaw (1969).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Deney,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi10
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X  
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9    X