Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrenci konservasyonun etik ilkelerini, tekniğini, malzeye göre değişken yapısını öğrenir. 2) Çağımızda konservasyonda arkeometrik tekniklerin önemini ve nasıl kullanılması gerektiğini saptar. 3) Arkeometrik analizlerin hangisinin (XRF,XRD, RAMAN) belli malzeme için kullanılması gerekliliğini saptar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu derste öğrencilere konservasyon teknikleri ve malzemeye göre (seramik, mozaik,taş, cam, organik eser) konservasyonda alınması gereken önlemler tanıtılır. Malzeme bilgisi, laboratuvar kullanımı, konservasyonda doğru malzeme seçimi, eserin orijinalliğini bozmadan koruma unsurlarını öğrenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Konservasyon ve restorasyon kavramları ve tarihçesi
2. Hafta
Seramik konservasyonu ve kimya bilgisi
3. Hafta
Seramik konservasyonunda izlenmesi gereken yöntemler
4. Hafta
Mozaik konservasyonuna giriş antik mozaik atölyeleri ve üretim teknikleri
5. Hafta
Mozaik korumada izlenmesi gereken yöntemler
6. Hafta
Antik taş ocakları ve taşın yapısının incelenmesi ve konservasyon için önemi
7. Hafta
Taş bozulma nedenleir ve taş konservasyonunda öne çıkan unsurlar
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Metal eserlerin bozulma nedenleri, metal tiplerine bozulma unsurları
10. Hafta
Metal eser koruma
11. Hafta
Cam eser koruma ve restorasyon
12. Hafta
Organik eser koruma ve restorasyon
13. Hafta
Koruma altına alınmış eserin detaylarını gösteren sunumlar
14. Hafta
FINAL Korunmuş objenin hangi yöntemlerle korunduğunu belgeleyen sunumlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
S.Başaran Pişmiş Toprak ve Cam Eserlerin Konservasyon Yöntemleri, İstanbul: Graphis Yayınları (2000). A. Henry, Stone Conservation, Principles and Practice, London:Routledge (2015). H.Tozun,N. Çınar, Deri Eserlerde Tamamlama Yönteminin Koruma Yaklaşımlarına Göre Değerlendirilmesi, International Design and Art Journal, V.2.1 (20200601): 31-48 Conservation of Metal Antiquities, Warsaw, Scientific Publications Foreign Cooperation Center of the Central Institute for Scientific, Technical and Economic Information, Series B, V.5 Warsaw (1969).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Deney,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ