Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Müzecilik Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GÜZEL SANATLAR PİYASASI MUZ543 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Billur Tekkök Karaöz
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sanatın kendi sürecinde nasıl bir izlenim sonucu yaratıldığını öğrenir.
2) Sanatın alıcı kitlesinin kimlerden oluştuğunu öğrenir.
3) Çağımızda Documenta, Bienaller, Sanat fuarları, Ist Modern,BASE, SALT gibi oluşumları irdeler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu derste öğrencilere Avrupa'da modern sanat piyasasının örgütlenmesi, sanatın kurumsallaşmasını izleyen süreç anlatılır. Sanatın yönetimi ve kurumsallaşmanın başlıca süreçleri olan; - Sanat tarihinin doğuşu, Vasari (1550), Winckelmann (1764); - Akademinin kurulması, Floransa (1563), Paris (1648); - Sanatın sanayiden ayrılması ve "Güzel Sanatlar"ın (beaux arts) icadı (1752); - Estetiğin yazılması, Baumgarten (1750); - Saraylarda düzenlenen Salon sergilerinin kamuya açılması; - Eleştiri türünün ortaya çıkması, Diderot (1759); - Kamusal, evrensel/ulusal müzelerin kurulması, Uffizi (1584), Louvre (1792) tanıtılır. Bu süreçte tarihsel dönüşümlerin sanat eserinin üretimine etkisi ele alınır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sanat tarihi kavramı, Rönesans koleksiyonerliği Vasari, 18.yy. Winckelmann ve eser analizi
2. Hafta Floransa'da sanat atölye sanatçı ilişkisi ve gelenekler
3. Hafta Sarayın üretimden ayrılması güzel sanatlar piyasası oluşumu
4. Hafta Baumgarten ve estetik üzerine yazılar
5. Hafta Saray koleksiyonunun Salon sergilerine dönüşmesi
6. Hafta Sanatın eleştirisinin yapılması
7. Hafta Kamuya açık ulusal müzelerin kurulması Uffizi ve Louvre
8. Hafta Ara Sınav Proje sunumları
9. Hafta Müze-eser-sergi eleştirisi
10. Hafta Sanatçı, koleksiyoner konferansları
11. Hafta Koleksiyon yönetimi
12. Hafta Eserler için doğru sergileme alanı
13. Hafta IKSV, SALT, BASE, İstModern gibi sanatın yaygınlaşmasını sağlayan oluşumların incelenmesi
14. Hafta FINAL PROJESİ sunumları/sergi analizi sunumu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARARTUN, A., ED. (2005). SANATÇI MÜZELERI, İSTANBUL, İLETIŞIM YAYINLARI.
HTTP://WWW.ALIARTUN.COM/YAZILAR/SANAT-PIYASASI-VE-SANATIN-OZERKLIGI/
WU, C., (2005). KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTIRILMESI, İSTANBUL, İLETIŞIM YAYINLARI.
YARDIMCI, S., (2005). KENTSEL DEĞIŞIM VE FESTIVALIZM, KÜRESELLEŞEN İSTANBUL?DA BIENAL, İSTANBUL: İLETIŞIM YAYINLARI.
BARNARD, M., (2002). SANAT, TASARIM VE GÖRSEL KÜLTÜR, ANKARA, ÜTOPYA YAYINEVI.
ULUSOY, M. D., (2005). SANATIN SOSYAL SINIRLARI, ANKARA, ÜTOPYA YAYINLARI.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Deney,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi10
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X     X
P3  X     X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X     X
P8  X   X   X
P9  X