Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Müzecilik Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MÜZE İÇ MEKANININ YENİDEN İŞLEVLENDİRİLMESİ MUZ529 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Derste müze iç mekan tasarımı ve müzenin temasıyla uyumlu olan sergileme temel prensipleri üzerinde durulur. Müze mekan ilişkisi ve dönüştürülmüş yapı örnekleri ziyaret edilerek yerinde bu sürecin izleri gözlenir. Müze iç mekanı dönüştürme pratiği, tarihi binaların dönüştürülme süreçleri çağımızda bu alanda yenileri üreten öne çıkan projeler incelenir.
2) Diğer önemli bir konu da dönüştürülen yapının özgünlüğüne göre oluşturulan sergileme ortamlarıdır.
3) Müzenin anlatım dili, estetiği ve iletişiminin modları mekana uygun bir şekilde nasıl olmalıdır gibi konular üzerinde durulur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIÇağımızda müze mekanları değişik gereksinimlere uygun olarak dönüştürülmektedir. Çok amaçlı kullanım için tasarımı yenilenen mekanın esnek ve değiştirilebilir boyutu estetik, teknik, ekonomik ve işlevsel boyutlarıyla ele alınıp incelenecektir. Müze mekanının bilimsel ve sanatsal ölçütlerle birlikte teknolojinin modüler sistemler benzeri çağdaş olanakları iç mekan tasarım ve oluşum önerilerinde kullanılacaktır. Bilimsel ve sanatsal sonuçlar seçilen bir iç mekanda örneklendirilecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Müze iç mekanı gözlem ve dönüştürme örnekleriyle incelenir
2. Hafta Mekanın ölçümlenmesi ve yeniden yerleştirme koşulları
3. Hafta Yeniden işlevlendirmede etik prensipler ve ölçütler
4. Hafta Mekan ve İşlev İlişkisi
5. Hafta Yeni işlevlendirme çalışmalarında çağdaş konfor ve sağlık koşullarının sağlanması
6. Hafta İşlevlendirme sonrası mekan tefrişi ve dekorasyonu
7. Hafta Proje Taslağı Sunumu Jüri Önünde
8. Hafta Proje Sunumu ve Sergisi
9. Hafta İşlevlendirme sonrası mekan tefrişi ve dekorasyonu
10. Hafta Araştırma konusu olarak incelenecek tasarımcılar ile yeniden işlevlendirilen yapıların belirlenmesi
11. Hafta Yeniden işlevlendirilmiş yapı örneklerinin genel olarak analizi ve yeni yaklaşımların niteliksel analizi araştırma projesine ait Genel Değerlendirme ve Sonuç
12. Hafta 2. Proje tanıtımı ve sunum, 1.Grup
13. Hafta 2. Proje tanıtımı ve sunum, 2.Grup
14. Hafta Proje geri dönüş bildirimleri ve anket oluşturma
15. Hafta FINAL PROJESİ sunumlar sergi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAhunbay, Z., Tarihi Çevre koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 2007. Altınoluk, Ü., Binaların Yeniden Kullanımı,YEM Yayınları, 1998. Burns, J.(ed), Recording Historic Structures, The American Instute of Architects Press, Washington DC, 1989. Feiffer, C., II Progetto di Conservazione, Franco Angeli Libri, Milano, 1989. Feilden, B., Conservation of Historic Buildings, Butterworths Chatham, 1982. Fitch, J.M., Historic Preservation, University Press of Virginia, 1990. Erder, Cevat. Tarihi Çevre Bilinci, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, 2007 Erder, C., Tarihi Çevre Kaygısı, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, 1999 İş Bankası Kültür Yayınları. ICOMOS, International Charters for Conservation and Restoration, Paris, 2001. Jokiletto, Jukka. A history of Architectural Conservation, Architectural Pres, 1999. Kuban, D., Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu:Kuram ve Uygulama, YEM Yayınevi, İstanbul, 2000. Kültür ve Tabiat Varlıkları Mevzuatı, T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları, 2000. Madran, E., Tanzimattan Cumhuriyete Kültür Varlıklarının Korunmasına İlişkin Tutumlar ve Düzenlemeler; 1800-1950, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, Ankara,2002. Orbasli, A., Architectural Conservation: Principles and Practice, Blackwell Publishing, 2007. Uluengin, Bülent. Rölöve, YEM Yayınları, 2007. Umar, B., Eski Eserler Hukuku, Ege Ü. Hukuk Fak. Yay., İzmir, 1981. Weaver, M.E., Conserving Buildings, Preservation Press, John Wiley, New York, 1997.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Deney,Sorun/Problem Çözme,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Diğer,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje130
Toplam(%)30
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)30
Finalin Başarıya Oranı(%)70
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi10
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X  
P2  X   X  
P3  X   X  
P4  X   X   X
P5  X   X  
P6  X   X  
P7     
P8     
P9