Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Müzecilik Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MÜZE TASARIM ESTETİĞİ MUZ526 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Billur Tekkök Karaöz
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrenci müzenin iç tasarımı, web tasarımı, eser yerleştirme unsurları, kullanılacak dil ve tipografi alanında uzmanlaşırlar.
2) Öğrenci müzenin estetiğinin koleksiyonuna göre şekillendirilmesi, ona uygun teknik donanımlarla nasıl çeşitlenir bunu öğrenir ve uygular.
3) Müzenin ziyaretçi ile etkin bağı ve bunun estetik ile sağlanması boyutunda öne çıkan unsurları öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu derste öğrenciler müzenin tasarımında estetik dili ve bu sayede müzenin kendi kimliğini oluşturmada estetikten nasıl yararlandığı konusunda bilgi alırlar. Müzenin Ziyaretçi ile buluşmasında öne çıkan web sayfası, kurum kimliği çalışmaları ve doğru tipografiyle yansıtılan renk, tasarım ve iletişim dili anlatılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Müze estetiği ve tarih boyunca koleksiyon ve ilk sergiler
2. Hafta 19. Yy. Müzeciliği ve estetik (Baumgarten, Winckelmann, Goethe)
3. Hafta Özel girişimcilikle gelişen müzeler Batı?dan örnekler ve Uzak Doğu?dan seçilmiş örneklerle estetik dili
4. Hafta Türkiye?de müzecilik ve estetik I
5. Hafta Türkiye?de müzecilik ve estetik II
6. Hafta Seçilen bir müzeden estetik ve tasarım eleştirisi
7. Hafta Proje Sunumları
8. Hafta Estetik ve İletişim dilinde eksiklerin saptanması
9. Hafta Estetik-İletişim-medya-kamu ilişkisi
10. Hafta Yeni Medya, Estetik ve Müze
11. Hafta Yapay zeka, Estetik ve müze
12. Hafta New Museum kavramı ve estetik olgusu, müze bağlamında seçilen müzelerden örnekleme sunumları
13. Hafta FINAL sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARJohn Berger, Görme Biçimleri, Ways of seeing ( çev. Yurdanur Salman) İstanbul: Metis Yay.(1988).
John Berger, Görme Duyusu, Sense of Sight (çev.Osman Akınhay)İstanbul: Agora Kitaplığı (2008).
M.Dıvrak, Müzecilikte İletişim ve Atmosfer, İstanbul:İkinci Adam Yayınları (2020).
M.Merleau Ponty Göz ve Tin, (çev. A.Soysal)İstanbuL. Metis Yayıncılık (1996).
M.Merleau Ponty Algının Önceliği Metis Yayıncılık.
Derya Yücel, Yeni Medya Sanatı ve Yeni Müze, İstanbul:Kültür Üniversitesi (2012).
https://www.newmuseum.org/calendar/view/1730/nft-aesthetics.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Deney,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14684
Final Sınavına Hazırlık11212
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler22550
Sunum (Hazırlık dahil)13030
Konu Araştırma 41560
Makale İnceleme21020
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7    X   X
P8  X   X   X
P9  X   X