Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrenci müzenin iç tasarımı, web tasarımı, eser yerleştirme unsurları, kullanılacak dil ve tipografi alanında uzmanlaşırlar. 2) Öğrenci müzenin estetiğinin koleksiyonuna göre şekillendirilmesi, ona uygun teknik donanımlarla nasıl çeşitlenir bunu öğrenir ve uygular. 3) Müzenin ziyaretçi ile etkin bağı ve bunun estetik ile sağlanması boyutunda öne çıkan unsurları öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu derste öğrenciler müzenin tasarımında estetik dili ve bu sayede müzenin kendi kimliğini oluşturmada estetikten nasıl yararlandığı konusunda bilgi alırlar. Müzenin Ziyaretçi ile buluşmasında öne çıkan web sayfası, kurum kimliği çalışmaları ve doğru tipografiyle yansıtılan renk, tasarım ve iletişim dili anlatılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Müze estetiği ve tarih boyunca koleksiyon ve ilk sergiler
2. Hafta
19. Yy. Müzeciliği ve estetik (Baumgarten, Winckelmann, Goethe)
3. Hafta
Özel girişimcilikle gelişen müzeler Batı?dan örnekler ve Uzak Doğu?dan seçilmiş örneklerle estetik dili
4. Hafta
Türkiye?de müzecilik ve estetik I
5. Hafta
Türkiye?de müzecilik ve estetik II
6. Hafta
Seçilen bir müzeden estetik ve tasarım eleştirisi
7. Hafta
Proje Sunumları
8. Hafta
Estetik ve İletişim dilinde eksiklerin saptanması
9. Hafta
Estetik-İletişim-medya-kamu ilişkisi
10. Hafta
Yeni Medya, Estetik ve Müze
11. Hafta
Yapay zeka, Estetik ve müze
12. Hafta
New Museum kavramı ve estetik olgusu, müze bağlamında seçilen müzelerden örnekleme sunumları
13. Hafta
FINAL sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
John Berger, Görme Biçimleri, Ways of seeing ( çev. Yurdanur Salman) İstanbul: Metis Yay.(1988). John Berger, Görme Duyusu, Sense of Sight (çev.Osman Akınhay)İstanbul: Agora Kitaplığı (2008). M.Dıvrak, Müzecilikte İletişim ve Atmosfer, İstanbul:İkinci Adam Yayınları (2020). M.Merleau Ponty Göz ve Tin, (çev. A.Soysal)İstanbuL. Metis Yayıncılık (1996). M.Merleau Ponty Algının Önceliği Metis Yayıncılık. Derya Yücel, Yeni Medya Sanatı ve Yeni Müze, İstanbul:Kültür Üniversitesi (2012). https://www.newmuseum.org/calendar/view/1730/nft-aesthetics.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Deney,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
6
84
Final Sınavına Hazırlık
1
12
12
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
25
50
Sunum (Hazırlık dahil)
1
30
30
Konu Araştırma
4
15
60
Makale İnceleme
2
10
20
Toplam İş Yükü
300
Toplam İş Yükü / 30
10
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ