Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrenci çevre ve sanat ilişkisini yeni medya kavramlarıyla ve çağa öncülük eden sanatçıların işlerinden örneklerle öğrenir. 2) Müzecilik açısından toplum yararına olan proje geliştirme konusunda deneyim geliştirir. 3) Özellikle son yıllarda artan dijital ortamda sergiler ve bunların kapsadığı konular konusunda bilgi sahibi olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu derste öğrenciler çevresel sanat akımını irdelerler. Sanatın oluşunda doğayı önceliklendiren faktörleri kendi tarihsel süreçleri içinde irdelerler. Dersde çağımızda öne çıkan yaklaşımlar ekolojik ortamların bozulmasına istinaden yapılan farkındalık içeren sanat eserleri incelenir. Bugün arazi sanatı, op sanat ve kavramsal sanatın nesnesi olan doğa ve dönüşümüne duyulan tepkilerin dijital sanata etkileri öne çıkan sanatçılarla örneklenir (R. Anadol, Marshallow Laser Feast, Ersin Han) Bu sanatsal duyarlılığa ilkleri ile imza atan sanatçılar da irdelenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Sanat ve çevre ilişkisinin tarihsel süreci
2. Hafta
1960'lar ve arazi sanatı Nancy Holt
3. Hafta
Op art , V.Vasarely,Jesus Rafael Soto ve yansıttıkları
4. Hafta
1960'lar Arte povera ve sanat nesnesi (Mario Merz vd.)
5. Hafta
Minimalist sanat (J.Chicago, Y. Kusama)
6. Hafta
Müzelerden eser analizleri sunumları
7. Hafta
Kamuya açık alanda bu sanat eserleirnin örnekleirnin incelenmesi
8. Hafta
Ara Sınav Proje sunumları
9. Hafta
Müze-eser-sergi eleştirisi
10. Hafta
Sanatçı buluşmaları
11. Hafta
Çevreci sanat koleksiyon yönetimi
12. Hafta
Eserler için doğru sergileme alanı
13. Hafta
IKSV, SALT, BASE, İstModern gibi sanatın yaygınlaşmasını sağlayan oluşumların incelenmesi
14. Hafta
FINAL PROJESİ sunumları/sergi analizi sunumu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
ANSELL, HILARY, ENVIRONMENTAL ART, Haddenham; Buckinghamshire : Belair (2008). LAILACH, M. , U.GROSENICK, LAND ART, Ko?ln; London: Taschen (2007). LANCASTER, J; D.PALMER; T.COWDELL, INTRODUCING OF ART, London: Batsford (1974). WU, C., (2005). KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTIRILMESI, İSTANBUL, İLETIŞIM YAYINLARI. YARDIMCI, S., (2005). KENTSEL DEĞIŞIM VE FESTIVALIZM, KÜRESELLEŞEN İSTANBUL?DA BIENAL, İSTANBUL: İLETIŞIM YAYINLARI. BARNARD, M., (2002). SANAT, TASARIM VE GÖRSEL KÜLTÜR, ANKARA, ÜTOPYA YAYINEVI. ULUSOY, M. D., (2005). SANATIN SOSYAL SINIRLARI, ANKARA, ÜTOPYA YAYINLARI.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Deney,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
DİL
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ