Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Müzecilik Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SERAMİK KONSERVASYON VE RESTORASYONU MUZ519 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Billur Tekkök Karaöz
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Seramik objelerde bozulmaya yol açan faktörler ve bozulma türlerini bilmek
2) Müzelerde ve arkeolojik kazı buluntusu olan seramiklere uygulanacak acil koruyucu önlem ve müdahale yöntemlerini bilmek
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMISeramik objelerde bozulmaya yol açan faktörler ve bozulma türleri, müzelerde ve arkeolojik kazı buluntusu olan seramiklere uygulanacak acil koruyucu önlem ve müdahale yöntemleri dersin içeriğini oluşturur. Bu kapsamda kil, sır yapısı incelenerek konservasyonda alınacak önlemlere karar verilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Seramik objelerde bozulma türlerinin saptanması.
2. Hafta Çini ve sırlı seramiklerde bozulma nedenleri, hatalı restorasyon uygulamalarından kaynaklanan bozulmaların incelenmesi.
3. Hafta Seramik yüzeyde "sağlamlaştırma," objenin zayıflamış olan fiziksel direncinin güçlendirilmesi.
4. Hafta Müze ve kazı buluntusu seramiklerde tasnif ve değerlendirme yöntemleri.
5. Hafta Müze, kazı ve su altı seramik buluntularına uygulanacak koruyucu önlemler.
6. Hafta Kazılarda çıkan seramik objenin bütünlüğünü bozmadan kaldırılması
7. Hafta Kaldırma ve taşıma yöntemleri
8. Hafta Ara Sınav Uygulamalı "Bir seramik eser üzerindeki bozulmaların belirlemesi ve belgelenmesi"
9. Hafta Kırık parçadan oluşan seramik objelerin geçici montaj ile birleştirilmesi.
10. Hafta Kırık parçaların yapıştırıcı ile birleştirilmesi. Eksik kısımların tamamlanması.
11. Hafta Sağlamlaştırma yöntemleri
12. Hafta Tamamlanan kısımların renklendirilmesi
13. Hafta Tamamlanmış eserin 3 boyutlu ortamda çizimi
14. Hafta Proje "Seramik bir eserin konservasyonu ve çizimi"
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARJ. Larney, Restoring Ceramics, London, 1978.
S. Buys - V. Oakley, The Conservation And Restoration Of Ceramics, Oxford, 1993.
J. Grayson, Riparazione e Restauro di Ceramiche e Porcellane, Milano, 1985
E. A. Dowman, Conservation In Field Archaelogy, London 1970.
H. Hodges, "The Conservation Treatment Of Ceramics In The Field", In Proceedings of ınternational InstituteFor Concervation Mexico Congres on In situ Archeological Conservation, Los Angeles, 1986. "
S. Başaran, Pişmiş Toprak ve Cam Eserlerin Konservasyon / Restorasyonu, İstanbul, 2000.
Y. S. Şener, "Kubad-Abad Kazısı'nda Ele Geçen Çini Buluntular Üzerinde Uygulanan Restorasyon-Konservasyon İşlemleri", Vakıflar Dergisi, XVI, Ankara, 1997, s. 334 - 36
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Proje,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X  
P2    X
P3  X   X
P4    X
P5    X
P6  X  
P7    X
P8  X   X
P9  X   X