DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Mihrişah Bora Türkkan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Taşın tanımı ve çeşitlerini ( magmatik (volkanik), metamorfik ve sediment taşlar) tanımlanmak. 2) Taşların bozulma nedenlerini tanımlamak. 3) Taşların temizleme ve konservasyon yöntemlerini ve malzemelerini bilmek. 4) Taşın sağlamlaştırma ve koruma -restorasyon ilkelerini bilmek.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Taşın tanımı ve çeşitlerini, taşların bozulma nedenlerini tanımak. Taşların temizleme ve konservasyon yöntemlerini ve malzemelerini ve taşın sağlamlaştırma ve koruma -restorasyon ilkelerini bilmek.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanıtım | 2. Hafta | Taşın tanımı ve çeşitleri (Magmatik (Volkanik ), sediment ve metamorfik taşlar) | 3. Hafta | Tarih Mirasında Taş: Kagir, kaya tarihi yapılar | 4. Hafta | Taş ocakları: Tarih boyunca taşın çıkarılması ve işleme organizasyonu | 5. Hafta | Taşın bozulma nedenleri | 6. Hafta | Taş konservasyonunda kullanılan yöntem ve uygulamalar | 7. Hafta | Taş konservasyonunda kullanılan yöntem ve uygulamalar | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Taş konservasyonunda kullanılan malzemeler | 10. Hafta | Taş konservasyonu ve restorasyonu ilkeleri | 11. Hafta | Taş konservasyonu ve restorasyonunda çağdaş uygulamalar | 12. Hafta | Öğrenci sunumları | 13. Hafta | Öğrenci sunumları | 14. Hafta | SINAV |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | C. A Price, Stone Conservation :An Overview of Current Research, Getty Publication, 2010. G. G. Amoroso, V. Fassina, Stone decay and conservation: atmospheric pollution, cleaning, consolidation, and protection, Elseiver, 1983.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Proje,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |