Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Müzecilik Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TAŞ KONSERVASYONU VE RESTORASYONU MUZ518 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Mihrişah Bora Türkkan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Taşın tanımı ve çeşitlerini ( magmatik (volkanik), metamorfik ve sediment taşlar) tanımlanmak.
2) Taşların bozulma nedenlerini tanımlamak.
3) Taşların temizleme ve konservasyon yöntemlerini ve malzemelerini bilmek.
4) Taşın sağlamlaştırma ve koruma -restorasyon ilkelerini bilmek.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITaşın tanımı ve çeşitlerini, taşların bozulma nedenlerini tanımak. Taşların temizleme ve konservasyon yöntemlerini ve malzemelerini ve taşın sağlamlaştırma ve koruma -restorasyon ilkelerini bilmek.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanıtım
2. Hafta Taşın tanımı ve çeşitleri (Magmatik (Volkanik ), sediment ve metamorfik taşlar)
3. Hafta Tarih Mirasında Taş: Kagir, kaya tarihi yapılar
4. Hafta Taş ocakları: Tarih boyunca taşın çıkarılması ve işleme organizasyonu
5. Hafta Taşın bozulma nedenleri
6. Hafta Taş konservasyonunda kullanılan yöntem ve uygulamalar
7. Hafta Taş konservasyonunda kullanılan yöntem ve uygulamalar
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Taş konservasyonunda kullanılan malzemeler
10. Hafta Taş konservasyonu ve restorasyonu ilkeleri
11. Hafta Taş konservasyonu ve restorasyonunda çağdaş uygulamalar
12. Hafta Öğrenci sunumları
13. Hafta Öğrenci sunumları
14. Hafta SINAV
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARC. A Price, Stone Conservation :An Overview of Current Research, Getty Publication, 2010.
G. G. Amoroso, V. Fassina, Stone decay and conservation: atmospheric pollution, cleaning, consolidation, and protection, Elseiver, 1983.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3    X   X   X
P4    X     X
P5    X   X   X
P6  X   X   X   X
P7       
P8      X  
P9