DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Murat Devrim Atılgan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Müzecilik alanının birikimini farklı disiplinlerin sunduğu bilgi ve becerilerle birleştirebilmek 2) Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilmek ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilmek. 3) Müzecilik alanında bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak, proje ve bilimsel çalışmalar üretebilmek. 4) Bilimsel, kültürel, sanatsal, sosyal ve etik değerleri dikkate alarak müzecilik alanında yorumlama ve uygulama yapmak. 5) Müze sergilemelerinde multimedya teknolojilerini kullanabilmek.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders, hareket olgusu, ses, video, animasyon, fotoğraf, tipografi gibi farklı medyaların birlikteliğinde tasarım çözümleri geliştirebilme yeterliliğinin kazanılması öncelikli olarak amaçlanmaktadır.
Gelişen çoklu ortam teknolojileri aracılığıyla, grafik tasarım interaktif alanlarındaki gereksinimlere yönelik, dijital ortamın araç-gereç ve programlarını doğru ve işlevsel kullanabilmek
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | İnteraktif medyanın tanımı, bu tanım doğrultusunda alt başlıkların oluşturulması. | 2. Hafta | Dünyadan ve ülkemizden multimedia örneklerinin incelenmesi. Çokluortam örneklerinin içerik, anlatım tekniği ve tasarım açılarından yorumlanması. | 3. Hafta | Proje 1 | 4. Hafta | Proje 1 kritik | 5. Hafta | Proje 1 teslim ve ikinci projeye geçiş | 6. Hafta | Proje 2 kritik | 7. Hafta | Proje 2 teslim ve üçüncü projeye geçiş | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Proje 3 kritik | 10. Hafta | Proje 3 teslim ve dördüncü projeye geçiş | 11. Hafta | Proje 4 kritik | 12. Hafta | Proje 4 kritik | 13. Hafta | Proje 4 kritik | 14. Hafta | Proje uygulama çalışmalarının sınıf içerisinde sunumu ve değerlendirilmesi. | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Digital Multimedia, Dr. Nigel Chapman. Wiley Publishing Exploring Multimedia for Designers (Design Exploration), Ray Villalobos.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 60 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 10 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 6 | 84 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 12 | 12 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 20 | 40 | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 20 | 20 | Proje | 2 | 30 | 60 | Konu Araştırma | 2 | 10 | 20 | Makale İnceleme | 2 | 10 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 300 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |