DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Halime Türkkan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Müzecilik çalışmalarının ve müze sergileme yöntemlerinin toplum bilgisine sağlayacağı katkıları fark etmek. 2) Müzecilik çalışmalarında, güzel sanatlar piyasasına yönelik analiz ve değerlendirme yapabilmek. 3) Disiplinlerarası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi sağlamak. 4) Çağdaş müze uygulamaları hakkında fikir sahibi olmak 5) Disiplinlerarası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi sağlamak.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders, müzelerde yönlendirme ve bilgilendirme sistemlerinin gerçekleştirilme sürecini aktarır.Bu sistemler kapsamında kullanılacak görsel ve tipografik kurallar tartışılır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş İç Mekan Yönlendirme Tasarımı | 2. Hafta | Yönlendirme tasarımının bir alt dalı: Bilgilendirme Tasarımı | 3. Hafta | Müze ve Kurumsal Kimlik | 4. Hafta | Müzelerde Grafik Tasarım ve Yönlendirme Elemanları | 5. Hafta | İç Mekanda Grafik Tasarım Süreci | 6. Hafta | Çağdaş müze yönlendirme uygulamaları / örnekler üzerinden tartışma | 7. Hafta | Ara sınav | 8. Hafta | Yönlendirme Tasarımında Tipografi Kullanımı | 9. Hafta | Araştırma konularının dağıtılması | 10. Hafta | Araştırma sonuçlarının aktarılması | 11. Hafta | Araştırma konuları üzerine sınıf tartışması | 12. Hafta | Araştırma ödevi teslimi | 13. Hafta | Final sunumları | 14. Hafta | Final sunumları | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Baines, P. ve Dixon, C. (2002). Signs Lettering in the Environment. UK: Laurence King Publishing. Baur, R. (2004) Integral et associes. Identity of Places. Fransa: Pyramyd. Berger, C. M. (2005). Wayfinding Designing and Implementing Graphic Navigational Systems. Switzerland: RotoVision SA. Bringhurst, R. (2001). The Elements of Typographic Style. Canada: Hartley & Marks Publishers. Gibson, D. (2009). The Wayfinding HandBook / Information Design For Public Places. New York: Princeton Architectural Press. Mollerup, P. (2005). Wayshowing: A Guide To Environmental Signage Principles and Practices. Lars Müller Publishers. Uebele, A., Schmidt-Friderichs, K. (2007). Signage Systems & Information Graphics: A Professional Sourcebook. Thames & Hudson
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Devam | 1 | 10 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 30 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 9 | 9 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 6 | 10 | 60 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 14 | 3 | 42 | Sunum (Hazırlık dahil) | 2 | 6 | 12 | Saha/Alan Araştırması | 1 | 28 | 28 | Rapor yazma | 2 | 6 | 12 | Vaka Çalışması Sunumu | 2 | 10 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 301 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |