Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Müzecilik Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MÜZELERDE YÖNLENDİRME VE TİPOGRAFYA MUZ514 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Halime Türkkan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Müzecilik çalışmalarının ve müze sergileme yöntemlerinin toplum bilgisine sağlayacağı katkıları fark etmek.
2) Müzecilik çalışmalarında, güzel sanatlar piyasasına yönelik analiz ve değerlendirme yapabilmek.
3) Disiplinlerarası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi sağlamak.
4) Çağdaş müze uygulamaları hakkında fikir sahibi olmak
5) Disiplinlerarası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi sağlamak.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, müzelerde yönlendirme ve bilgilendirme sistemlerinin gerçekleştirilme sürecini aktarır.Bu sistemler kapsamında kullanılacak görsel ve tipografik kurallar tartışılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş İç Mekan Yönlendirme Tasarımı
2. Hafta Yönlendirme tasarımının bir alt dalı: Bilgilendirme Tasarımı
3. Hafta Müze ve Kurumsal Kimlik
4. Hafta Müzelerde Grafik Tasarım ve Yönlendirme Elemanları
5. Hafta İç Mekanda Grafik Tasarım Süreci
6. Hafta Çağdaş müze yönlendirme uygulamaları / örnekler üzerinden tartışma
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Yönlendirme Tasarımında Tipografi Kullanımı
9. Hafta Araştırma konularının dağıtılması
10. Hafta Araştırma sonuçlarının aktarılması
11. Hafta Araştırma konuları üzerine sınıf tartışması
12. Hafta Araştırma ödevi teslimi
13. Hafta Final sunumları
14. Hafta Final sunumları
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBaines, P. ve Dixon, C. (2002). Signs Lettering in the Environment. UK: Laurence King Publishing.
Baur, R. (2004) Integral et associes. Identity of Places. Fransa: Pyramyd.
Berger, C. M. (2005). Wayfinding Designing and Implementing Graphic Navigational Systems. Switzerland: RotoVision SA.
Bringhurst, R. (2001). The Elements of Typographic Style. Canada: Hartley & Marks Publishers.
Gibson, D. (2009). The Wayfinding HandBook / Information Design For Public Places. New York: Princeton Architectural Press.
Mollerup, P. (2005). Wayshowing: A Guide To Environmental Signage Principles and Practices. Lars Müller Publishers.
Uebele, A., Schmidt-Friderichs, K. (2007). Signage Systems & Information Graphics: A Professional Sourcebook. Thames & Hudson
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Devam110
Örnek Olay Sunumu130
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık199
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık61060
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler14342
Sunum (Hazırlık dahil)2612
Saha/Alan Araştırması12828
Rapor yazma2612
Vaka Çalışması Sunumu21020
Toplam İş Yükü301
Toplam İş Yükü / 3010,03
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X    
P2  X     X   X   X
P3    X   X     X
P4  X     X     X
P5  X     X   X   X
P6    X   X     X
P7      X     X
P8  X     X     X
P9      X   X   X