DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Billur Tekkök Karaöz
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Tarihsel çevrenin korunmasına ilişkin çağdaş disiplinlerarası işbirliği yapabilmek 2) Yasal kurallar, uzman etki ve yetki kapsamı hakkında bilgi sahibi olmak.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Tarihsel çevrenin korunmasına ilişkin çağdaş disiplinlerarası işbirliği, yasal kurallar, uzman etki ve yetki kapsamı gibi konuların işlendiği ders içeriğinde bireyin bu konudaki sorumluluk ve katkıları da ele alınacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanıtım | 2. Hafta | Tarihsel çevre | 3. Hafta | Tarihsel çevre bilinci | 4. Hafta | Tarihsel çevrenin korunmasında disiplinler arası işbirliği | 5. Hafta | Yasal kurallar | 6. Hafta | Tarihsel çevrenin korunmasında halk eğitimi | 7. Hafta | Tarihsel çevrenin korunmasında halk eğitimi | 8. Hafta | Tarihsel çevre koruması altındaki kentler | 9. Hafta | Ara sınav | 10. Hafta | Tarihsel çevre koruması altındaki kentler | 11. Hafta | Tarihsel çevre koruması altındaki kentler | 12. Hafta | Proje sunumu | 13. Hafta | Proje sunumu | 14. Hafta | SINAV |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Z. Ahunbay, Tarihsel çevre koruma ve Restorasyon, Yapı Endüstri Merkezi yayınları. 2. M.Tuncer, tarihsel Çevre Koruma Politikaları: Ankara, Kültür Bakanlığı Yayınları.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |