Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Osmanlılarda ilk müze anlayışının nasıl ve hangi düşünsel etkiler altında ortaya çıktığı, ilk müzelerin kuruluş ve işleyişleri anlatılır. 2) İlk kurulan müzelerin koleksiyonları, kazı faaliyetleri ve kütüphane çalışmaları ele alınır. 3) Müzecilik tarihinde önemli yer tutan Osman Hamdi, Halil Ethem gibi şahsiyetler ve müze dünyasına katkıları araştırılır. 4) Cumhuriyetin kuruluşuyla müzelerde gerçekleşen değişimler araştırılır. 5) Müzelerin özellikle günümüze doğru farklılaşan işleyiş, sunum, eğitim anlayışları tanıtılır. Bu değişikliklere sebep olan görüş ve ihtiyaçlar tartışılır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Osmanlılarda ilk müze anlayışının nasıl ve hangi düşünsel etkiler altında ortaya çıktığı, ilk müzelerin kuruluş ve işleyişleri anlatılır. İlk kurulan müzelerin koleksiyonları, kazı faaliyetleri ve kütüphane çalışmaları ele alınır. Müzecilik tarihinde önemli yer tutan Osman Hamdi, Halil Ethem gibi şahsiyetler ve müze dünyasına katkıları araştırılır. Cumhuriyetin kuruluşuyla müzelerde gerçekleşen değişimler araştırılır. Müzelerin özellikle günümüze doğru farklılaşan işleyiş, sunum, eğitim anlayışları tanıtılır. Bu değişikliklere sebep olan görüş ve ihtiyaçlar tartışılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanıtım
2. Hafta
Osmanlılarda ilk müze anlayışı
3. Hafta
İlk kurulan müzelerin koleksiyonları
4. Hafta
Osman Hamdi Bey ve müzeciliğe kattıkları
5. Hafta
Halil Ethem Bey ve müzeciliğe kattıkları
6. Hafta
Cumhuriyet ve müzecilik
7. Hafta
Cumhuriyet ve müzecilik
8. Hafta
Cumhuriyetten günümüze müzecilik anlayışındaki değişimler
9. Hafta
Ara sınav
10. Hafta
Yeni müzecilik anlayışları
11. Hafta
Kent müzeleri
12. Hafta
Özel müzeler
13. Hafta
Tematik müzeler
14. Hafta
SINAV
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. H. Adıgüzel, Ş.Kaya, Türkiye'de Müzecilik, T.C. Kültür ve Turizm Bak. Yayınları 2. Geçmişten Geleceğe Türkiye'de Müzecilik I Sempozyum Bildiriler Kitabı, VEKAM 2008.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Proje
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ