Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Müzecilik Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SERGİLEME YÖNTEM VE UYGULAMALARI MUZ503 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çağdaş sergileme yöntemleri, sergileme uygulamasında oluşan donatı ve faaliyetler konusunda bilgilenmek
2) Sergileme yöntemi ve uygulaması, maaliyetleri konusunda yeterli olmak
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIDersin amacı çağdaş sergileme yöntemleri, sergileme uygulamasında oluşan donatı ve faaliyetler konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir. Ayrıca sergileme yöntemi ve uygulaması, maaliyetleri konusunda öğrencinin yeterli hale gelmesi hedeflenir. Ders kapsamnında sergilemenin farklı yöntemleri konusunda bilgi alınır müzelere ve organizasyonlara sergilemeleri görmek için gidilir ve müze küratörlerinden özel konferanslar alınır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sergileme mekanları ve işlevi
2. Hafta Mekan tanımlama ve dönüştürme
3. Hafta Sergilemede mekanın tasarımı ve yönetimi (camekan, iç set tasarımları)
4. Hafta Sergileme araçları; malzeme ve statik bilgisi
5. Hafta Sergilenecek eserlerin sergilemeye hazır hale getirilmesi (kayıt bilgileri)
6. Hafta Alternatif sergileme modelleri oluşturma
7. Hafta Sergileme mekanının ön tasarımı (üç boyutlu tasarım) Proje oluşturma
8. Hafta ARA SINAV . Sergileme projesinin jüriye sunumu ve tartışma
9. Hafta Sergileme projesinin kamuya açık sunumu ve eleştirilerin değerlendirilmesi
10. Hafta Sergileme projesi eleştiri anketlerinin değerlendirilmesi, son projeyi oluşturma
11. Hafta Proje uygulamaya başlama
12. Hafta Proje uygulama
13. Hafta Proje tanıtımı ve sergilemenin açılışı
14. Hafta Proje tanıtımı ve sergilemenin anketlerinin değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAli Artun , Sanatçı Müzeleri, İletişim Yay.: İstanbul (2005).
Handan Dedehayır, Kent Tarihi Müzeeleri ve Arşivleri ÇEKÜL Vakfı Yayınları: İstanbul (2013).
John Howard Falk, Lynn Diana Dierking Learning From Museums: The Visitor Experiences and Making of Meaning, Altamira Press: London (2000).
David Dean, Museum Exhibition Theory and Practice, Routledge: London (1996).
Barry Lord, Gail Dexter Lod, The Manual of Museum Exhibition, Altamira Press: Oxford (2001).
Beverly Sarrell, Exhibit Labels: An Interpretative Approach, Altamira Press: Oxford (1996).
Hanzade Uralman,Nevra Ertürk Müzebilimin ABCsi, Ege Yayınları: İstanbul (2012).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav2612
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık199
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık61060
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler14342
Sunum (Hazırlık dahil)2612
Saha/Alan Araştırması12828
Rapor yazma2612
Vaka Çalışması Sunumu21020
Toplam İş Yükü310
Toplam İş Yükü / 3010,33
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X  
P2   
P3  X   X
P4   
P5  X   X
P6  X  
P7   
P8  X   X
P9  X