DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kalite ve kalite geliştirmenin temel öğelerini anlayabilir, 2) Kalite ve kalite geliştirmede karşılaşılan problemlerin stratejik rollerini tartışabilir, 3) Kalite konseptini, kalite kontrol yöntemlerini ve istatistiksel kalite kontrolünü anlayabilir, 4) Kalite alanındaki Toplam Kalite Yönetimi ve felsefesi gibi yeni yaklaşımları öğrenir, 5) Toplam Kalite Yönetimi aşamaları vasıtasıyla kalite yönetimi metodolojisini uygulayabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | Tıbbi bakım sürecinin kalitesini geliştirmede yönetsel uygulamaların incelendiği bu dersin içeriğinde, kalite yönetim yaklaşımları, kalite güvencesi ve toplam kalite yönetimi, istatistiksel kalite kontrolü, tıbbi bakımın kalite ölçümü konuları incelenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Kalitenin Tarihçesi | 2. Hafta | Kaliteye yönelik kavramlar | 3. Hafta | Kalite kontrol | 4. Hafta | İstatistiki kalite kontrol | 5. Hafta | İstatistiki Kalite Kontrol Araçları | 6. Hafta | Kalite Güvencesi | 7. Hafta | Güvence Sistem Türleri | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Sistem prosedürleri | 10. Hafta | Toplam Kalite Yönetimi ve Kullanılan Araçlar | 11. Hafta | Ölçme ve değerlendirme | 12. Hafta | Liderlik | 13. Hafta | Takım çalışması | 14. Hafta | Sürekli İyileştirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Goetsch, David L. (2000), Quality Management: Introduction to total quality management for production, processing, and services, Prentice Hall, Oksuz, Malhan (2005) Sağlığa Bağlı Yaşam Kalitesi: Kalitemetri, Baskent Universitesi Yayınları (3) Oksuz, Malhan (2005) "Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Kodlama Sınıflandırma" Baskent Universitesi Yayınları |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 10 | 140 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 2 | 10 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 15 | 15 | Makale Sunuşu | 4 | 1 | 4 | Makale İnceleme | 6 | 8 | 48 | Toplam İş Yükü | | | 287 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,56 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |