Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Sağlık Kurumları İşletmeciliği Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE KALİTE YÖNETİMİ VE AKREDİTASYON SİP561 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kalite ve kalite geliştirmenin temel öğelerini anlayabilir,
2) Kalite ve kalite geliştirmede karşılaşılan problemlerin stratejik rollerini tartışabilir,
3) Kalite konseptini, kalite kontrol yöntemlerini ve istatistiksel kalite kontrolünü anlayabilir,
4) Kalite alanındaki Toplam Kalite Yönetimi ve felsefesi gibi yeni yaklaşımları öğrenir,
5) Toplam Kalite Yönetimi aşamaları vasıtasıyla kalite yönetimi metodolojisini uygulayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMITıbbi bakım sürecinin kalitesini geliştirmede yönetsel uygulamaların incelendiği bu dersin içeriğinde, kalite yönetim yaklaşımları, kalite güvencesi ve toplam kalite yönetimi, istatistiksel kalite kontrolü, tıbbi bakımın kalite ölçümü konuları incelenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kalitenin Tarihçesi
2. Hafta Kaliteye yönelik kavramlar
3. Hafta Kalite kontrol
4. Hafta İstatistiki kalite kontrol
5. Hafta İstatistiki Kalite Kontrol Araçları
6. Hafta Kalite Güvencesi
7. Hafta Güvence Sistem Türleri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Sistem prosedürleri
10. Hafta Toplam Kalite Yönetimi ve Kullanılan Araçlar
11. Hafta Ölçme ve değerlendirme
12. Hafta Liderlik
13. Hafta Takım çalışması
14. Hafta Sürekli İyileştirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGoetsch, David L. (2000), Quality Management: Introduction to total quality management for production, processing, and services, Prentice Hall,
Oksuz, Malhan (2005) Sağlığa Bağlı Yaşam Kalitesi: Kalitemetri, Baskent Universitesi Yayınları (3) Oksuz, Malhan (2005) "Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Kodlama Sınıflandırma" Baskent Universitesi Yayınları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1410140
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık21020
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler11515
Makale Sunuşu414
Makale İnceleme6848
Toplam İş Yükü287
Toplam İş Yükü / 309,56
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2         
P3  X   X   X   X   X
P4         
P5         
P6         
P7         
P8  X   X   X   X   X