Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İLETİŞİM VE TOPLUMSAL BELLEK ÇALIŞMALARI HİT536 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Reyhan Ünal Çınar
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Toplumsal belleğin toplumlarda farklı biçimlerde şekillenmesinde iletişim araçlarının rolünü ve etkisini analiz ederler.
2) Toplumsal olay ve travmaların neden farklı biçimlerde hatırlandığı/unutulduğu ve bu farklılıklar ekseninde travmalarla nasıl hesaplaşılabileceği/yüzleşilebileceği konusunda bilgi sahibi olurlar.
3) Kitle iletişim araçlarının belleğin demokratikleşmesindeki gücü konusunda fikir sahibi olurlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIDers, öğrencilerin kitle iletişim araçları içeriklerinin toplumsal bellek, iktidar belleği, karşı bellek ve kültürel bellek gibi kavramların ortaya çıkmasıyla ilişkilendirebilmesini amaçlamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin Tanıtımı
2. Hafta Toplumsal Bellek ve Toplumsal Belleğin Toplumsal Çerçeveleri
3. Hafta Tarih-Tarih Yazımı
4. Hafta Kimlik ve Toplumsal Bellek I: Ulus Devlet Hafızası
5. Hafta İletişim Çalışmalarının Sözlü Tarih Çalışmalarına Katkısı 1: Arşiv ve Tanıklık
6. Hafta İletişim Çalışmalarının Sözlü Tarih Çalışmalarına Katkısı 2: Kültürel ve İletişimsel Bellek
7. Hafta Kimlik ve Toplumsal Bellek II: Ulus-Devlet Sonrası Kozmopolit Hafıza
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Bir İletişim Aracı Olarak Hafıza Mekanları
10. Hafta Bir İletişim Aracı Olarak Performatif Bedensel Pratikler
11. Hafta Travma: Geçmişle Hesaplaşma-Yüzleşme
12. Hafta Yas - Kayıp
13. Hafta Rövanş, Af, Özür ve Bağışlama
14. Hafta Nostalji ile Ütopya Arasında Bir Retrotopya Olarak Bellek-Demokrasi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAssmann, Jan (2001). Kültürel Hafıza. Çev., Ayşe Tekin. İstanbul: Ayrıntı.
Boym, Svetlana. (2009). Nostaljinin Geleceği, (Çev. Ferit Budak Aydar), İstanbul: Metis Yayınevi.
Connerton, Paul (1999). Toplumlar Nasıl Anımsar. Çev., Alaaddin Şenel. İstanbul: Ayrıntı.
Connerton, Paul. (2012). Modernite Nasıl Unutturur?. (Çev. Kübra Kelebekoğlu), İstanbul: Sel Yayınları.
Halbwachs, Maurice. (2019). Kolektif Bellek, Çev. Banu Barış, İstanbul: Heretik Yayınları.
Nora, Pierre (2006). Hafıza Mekanları. Çev., Mehmet Emin Özcan. Ankara: Dost.
Sancar, Mithat (2007). Geçmişle Hesaplaşma, Unutma Kültüründen Hatırlama Kültürüne. İstanbul: İletişim.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Devam115
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi16060
Final Sınavına Hazırlık15050
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık15050
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)71284
Toplam İş Yükü292
Toplam İş Yükü / 309,73
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2  X     X
P3  X     X
P4  X     X
P5     
P6     
P7     
P8     
P9  X   X  
P10     
P11     
P12     
P13     
P14  X   X   X
P15  X   X   X
P16     
P17     
P18  X   X   X
P19  X   X   X
P20     
P21     
P22  X   X   X
P23     
P24  X   X