Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KURUMSAL KİMLİK HİT532 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Banu Erşanlı Taş
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kimlik, kurum kimliği, kurum imajı, kurumsal itibar, kurumsal kültür, kurumsal iletişim ve görsel kimlik kavramlarının farklarını bilerek halkla ilişkiler sürecindeki önemini kavrar.
2) Görsel kimliğin arka planını değerlendirerek karmaşık yapısını anlar, tarihsel süreci öğrenir, görsel deneyimi değerlendirebilecek ve anlamlandırabilecek bilgi birikimine sahip olur.
3) Görsel iletişimi anlamlandırmak için toplumsal, kültürel, ideolojik ve kurumsal bağlantıları kurarak, alımlama süreçlerinin ve tasarım süreçlerinin iletişimsel özelliklerini kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIKimlik, kurumsal kimlik, kurumsal imaj, kurumsal itibar, kurum kültürü, kurumsal iletişim ve görsel kimlik gibi kavramların önemini ortaya koyarak halkla ilişkiler süreci hakkında bilgi vermek. Görsel iletişimi anlamak için; sosyal, kültürel, ideolojik ve kurumsal ağlar anlaşılmalıdır. Bu arada ders boyunca öğrenciler, görsel kimliğin karmaşık arka planını değerlendirerek öğrenecekler ve görsel deneyimi değerlendirme ve anlamlandırma, alımlama ve tasarım süreçlerini anlama bilgisine sahip olacaklardır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kimlik ve kurum kimliği kavramları
2. Hafta Kurum kimliğini oluşturan unsurlar: kurum felsefesi, kurumsal davranış, kurumsal dizayn ve kurumsal iletişim
3. Hafta Kurum kültürü, kurum iklimi ve kurum imajı
4. Hafta Kurum kimliğinde değişim, kurum kimliği çalışmalarının kurum içi ve kurum dışı faydaları
5. Hafta Kurum kimliği oluşturulma sürecinde kullanılan modeller: Wally Olins Modeli, Peter G. C. Lux Modeli, Gerhard Regenthal Modeli, Henrion, Ludlow ve Schmidt?in Modeli
6. Hafta Kurum kimliği oluşturulma sürecinde planlama
7. Hafta Kurum kimliği inşa sürecinde halkla ilişkiler
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Görsel kimlik kavramı
10. Hafta Kurum kimliği ve görsel kimlik ilişkisi
11. Hafta Görsel kimlik bileşenleri ve örnek incelemeler
12. Hafta Görsel kimlik bileşenleri: logo, amblem, slogan, tipografi, renk
13. Hafta Görsel kimlik bileşenleri: görsel iletişim standartları
14. Hafta Döneme yönelik genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBecer, E. (2013). İletişim ve Grafik Tasarım, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
Dündar, F. N. (2013). Görsel Kimliğin Kurum İmajına Etkileri, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 5 (2), 91-101.
Elden, M. (2005). Kurum Kimliği ve Kurumsal Reklam Arasındaki İlişki, Yeni Düşünceler, 1 (1), 53-60.
Jefkins, F. (1995). Kurum Kimliği (Çev. Aydemir Okay), Marmara İletişim Dergisi, 9, 33-40.
Malcolm, B. (2002). Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür. Ankara: Ütopya.
Okay, A. (2013). Kurum Kimliği, İstanbul: Derin Yayınları.
Sarıkavak, N. K. (2003). Görsel İletişim ve Grafik Tasarımda Çağdaş Tipografinin Temelleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Fiske, J. (1999). Popüler Kültürü Anlamak. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
İpek, Ö. (2019). İmgeler Arasında. İstanbul: Doruk Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev120
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık21530
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12020
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı144
Ödevler23060
Saha/Alan Araştırması12525
Makale Sunuşu122
Makale İnceleme13030
Toplam İş Yükü276
Toplam İş Yükü / 309,2
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1    X   X
P2  X   X  
P3  X   X   X
P4    X   X
P5  X   X  
P6  X   X  
P7  X     X
P8    X  
P9  X     X
P10    X  
P11  X     X
P12  X   X  
P13  X   X  
P14    X   X
P15    X   X
P16    X   X
P17  X   X  
P18  X   X  
P19  X   X  
P20  X   X   X
P21  X   X   X
P22  X   X  
P23  X     X
P24    X   X