Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
REKLAM VE İLETİŞİM HİT525 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Reklamın üretim ve tüketimine dair bilgi edinirler,
2) Reklamın bir iletişim ve pazarlama aracı ve bunun ötesinde tüketim ideolojisin bir aracı olarak nasıl işlediğine dair eleştirel bir bakış açısı kazanırlar
3) Reklam metinlerini farklı metin çözümleme yöntemleriyle anlamlandırabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIAkademik ve mesleki bağlamlarda iletişim, halkla ilişkiler ve tanıtıma dair eleştirel bir farkındalık kazanabilmek.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bir iletişim biçimi olarak reklam
2. Hafta Bir iletişim biçimi olarak reklam
3. Hafta Bir iletişim biçimi olarak reklam
4. Hafta Bir pazarlama aracı olarak reklam
5. Hafta Bir pazarlama aracı olarak reklam
6. Hafta Reklam endüstrisinde yapılar ve yapılanmalar
7. Hafta Reklam endüstrisinde yapılar ve yapılanmalar
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Reklam kampanyası üretim süreci
10. Hafta Reklam kampanyası üretim süreci
11. Hafta Reklam, tüketim toplumu ve kültürü
12. Hafta Reklam, tüketim toplumu ve kültürü
13. Hafta Reklamı okumak; yapısalcı ve postyapısalcı yaklaşımlar
14. Hafta Reklamı okumak; yapısalcı ve postyapısalcı yaklaşımlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARChapman, Simon (1986) Great Expectorations: Advertising and the Tabocco
Industry. Great Britain: Comedia Publishing.
Cook, Guy (2001) The Discourse of Advertising. London: Routledge.
Dağtaş, Banu (2003) Reklamı Okumak. Ankara: Ütopya
Dyer, Gillian (1999) Advertising as Communication. London: Routledge Elden, Ewen, Stuart (1976), Captain of consciousness, Advertising and the Social Roots New York: Mc Graw-Hill.
Müge vd. 2005. Şimdi Reklamlar. İstanbul: İletişim Yayınları Leiss, W., Kline, Mattelart, Armand (1991b) Advertising International: The Privatisationof Public Space. London: Routledge.
S. ve Sut Jhally (1988) Social Communication in Advertising. Nelson: Canada.
Wernick, Andrew (1996) Promosyon Kültürü. Reklam, İdeoloji ve Sembolik
Anlatım. Çev: O. Akınhay. Bilim ve Sanat: Ankara.
Williamson, Judith (2001) Reklamların Dili. Reklamlarda Anlam ve İdeoloji. Cev: Fethi. Ütopya: Ankara
Yavuz, Şahinde (2007) Reklamları İzlediniz. Ütopya: Ankara
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık21530
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12020
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı144
Ödevler23060
Saha/Alan Araştırması12525
Makale Sunuşu122
Makale İnceleme13030
Toplam İş Yükü276
Toplam İş Yükü / 309,2
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3    X   X
P4      X
P5  X   X   X
P6      X
P7  X   X   X
P8      X
P9    X   X
P10  X   X   X
P11    X   X
P12  X   X   X
P13      X
P14    X   X
P15  X   X   X
P16  X    
P17  X    
P18    X   X
P19  X   X   X
P20    X   X
P21  X   X   X
P22  X   X   X
P23  X   X   X
P24  X   X   X