Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Reklamın üretim ve tüketimine dair bilgi edinirler, 2) Reklamın bir iletişim ve pazarlama aracı ve bunun ötesinde tüketim ideolojisin bir aracı olarak nasıl işlediğine dair eleştirel bir bakış açısı kazanırlar 3) Reklam metinlerini farklı metin çözümleme yöntemleriyle anlamlandırabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Akademik ve mesleki bağlamlarda iletişim, halkla ilişkiler ve tanıtıma dair eleştirel bir farkındalık kazanabilmek.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Bir iletişim biçimi olarak reklam
2. Hafta
Bir iletişim biçimi olarak reklam
3. Hafta
Bir iletişim biçimi olarak reklam
4. Hafta
Bir pazarlama aracı olarak reklam
5. Hafta
Bir pazarlama aracı olarak reklam
6. Hafta
Reklam endüstrisinde yapılar ve yapılanmalar
7. Hafta
Reklam endüstrisinde yapılar ve yapılanmalar
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Reklam kampanyası üretim süreci
10. Hafta
Reklam kampanyası üretim süreci
11. Hafta
Reklam, tüketim toplumu ve kültürü
12. Hafta
Reklam, tüketim toplumu ve kültürü
13. Hafta
Reklamı okumak; yapısalcı ve postyapısalcı yaklaşımlar
14. Hafta
Reklamı okumak; yapısalcı ve postyapısalcı yaklaşımlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Chapman, Simon (1986) Great Expectorations: Advertising and the Tabocco Industry. Great Britain: Comedia Publishing. Cook, Guy (2001) The Discourse of Advertising. London: Routledge. Dağtaş, Banu (2003) Reklamı Okumak. Ankara: Ütopya Dyer, Gillian (1999) Advertising as Communication. London: Routledge Elden, Ewen, Stuart (1976), Captain of consciousness, Advertising and the Social Roots New York: Mc Graw-Hill. Müge vd. 2005. Şimdi Reklamlar. İstanbul: İletişim Yayınları Leiss, W., Kline, Mattelart, Armand (1991b) Advertising International: The Privatisationof Public Space. London: Routledge. S. ve Sut Jhally (1988) Social Communication in Advertising. Nelson: Canada. Wernick, Andrew (1996) Promosyon Kültürü. Reklam, İdeoloji ve Sembolik Anlatım. Çev: O. Akınhay. Bilim ve Sanat: Ankara. Williamson, Judith (2001) Reklamların Dili. Reklamlarda Anlam ve İdeoloji. Cev: Fethi. Ütopya: Ankara Yavuz, Şahinde (2007) Reklamları İzlediniz. Ütopya: Ankara
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
2
15
30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
1
20
20
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
4
4
Ödevler
2
30
60
Saha/Alan Araştırması
1
25
25
Makale Sunuşu
1
2
2
Makale İnceleme
1
30
30
Toplam İş Yükü
276
Toplam İş Yükü / 30
9,2
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ