Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel sosyal psikoloji yaklaşım, kavram ve yöntemlerini öğrenmiş olmaları. 2) Temel sosyal psikoloji yaklaşımlarını öğrenmiş olmaları 3) Temel sosyal psikoloji yöntemlerini öğrenmiş olmaları.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Dersi alan öğrencilerin temel sosyal psikoloji yaklaşım, kavram ve yöntemlerini öğrenmiş olmaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Sosyal Psikoloji nedir? İnceleme birimi ve uygulama alanları nelerdir?
2. Hafta
Toplumsallık, saldırganlık ve olumlu toplumsal davranış
3. Hafta
Yükleme Kuramı
4. Hafta
Toplumsal algı ve izlenim ayarlama
5. Hafta
Sosyal Kimlik Kuramı
6. Hafta
Önyargı, kalıpyargı, kişilerarası beklentiler
7. Hafta
Cinsiyet rolü yönelimleri ve gelişimi
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Sevgi, çekicilik, aşk ve romantik ilişkiler
10. Hafta
Tutum ve tutum değişikliği
11. Hafta
Bilişsel çelişki
12. Hafta
Benlik
13. Hafta
Grup yapısı ve liderlik
14. Hafta
Kent yaşamı ve insan: gürültü, kalabalık ve kişisel alan
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Aronson, E. (1992). The social animal. NY: W. H. Freeman and Company Baron, R. A., Byrne, D., & Suls, J. C. (1989). Exploring social psychology. Boston:Allyn and Bacon Bilgin, N. (1996). İnsan ilişkileri ve kimlik . İstanbul: Sistem Yayıncılık. Dönmez, A. (1994). Hitler İsteseydi (Sosyal Psikoloji Yazıları). Ankara: Gündoğan. Franzoi, S. L. (1996). Social psychology. Madison: Brown&Benchmark Freedman, J., Sears, D. O., & Carlsmith, J. M. (1989). Sosyal Psikoloji. Çev. A. Dönmez. İstanbul: Ara Yayıncılık. Hewstone, M. , Stroebe, W. , & Stephenson, G. M. (der.). (1996). Introduction to social psychology. Oxford: Blacwell. Hortaçsu, N. (1997). İnsan ilişkileri. Ankara: İmge. Hortaçsu, N. (1998). Grup içi ve gruplar arası süreçler. Ankara: İmge. Kağıtçıbaşı, Ç. (1990). İnsan ve İnsanlar. Şerif, M. & Şerif, C. W. (1996). Sosyal Psikoloji. Çev. ;M. Atakay ve A. Yavuz. İstanbul: Sosyal Yayınlar. Tedeschi, J. T., Lindskold, S. , & Rosenfeld, P. (1985). Introduction to social psychology. St. Paul: West Pub.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
60
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
2
15
30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
1
20
20
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
4
4
Ödevler
2
30
60
Saha/Alan Araştırması
1
25
25
Makale Sunuşu
1
2
2
Makale İnceleme
1
30
30
Toplam İş Yükü
276
Toplam İş Yükü / 30
9,2
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ