Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Dünyada ve Türkiye'de bulunan Stk'ları tanıyacaktır ve kar güden ve gütmeyen şirketler arasındaki benzerlik ve farklılıkları kavrayacaklardır 2) STK'ların nasıl bağış topladığını ve gönüllü kazandıklarını halkla ilişkiler çerçevesi içinden değerlendireceklerdir ve araştırma, konumlandırma, marka güçlendirmeyi halkla ilişkiler stratejileri ile belirleyeceklerdir. 3) Halkla ilişkiler işleyiş sürecini (yeni) medya çerçevesinde kavrayacaklardır ve bilgi ve tecrübelerini ulusal bir STK ile çalışarak pekiştireceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Dünyada ve Türkiye'de bulunan Sivil Toplum Kuruluşlarını (STK) anlayacak ve tanıyacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Sivil toplum kuruluşlarının genel tanımı, dünyadan ve Türkiye'den örnek STK'lar.
2. Hafta
Halkla ilişkilerin, farkındalığın, tanıtımın, pazarlamanın tanımı ve STK'lardaki rolü
3. Hafta
Halkla ilişkiler planlama süreci ve stratejik iletişim aşamaları
4. Hafta
Hedef Pazar araştırması, hedef belirleme, mesaj düzenleme ve geliştirme
5. Hafta
STK'ları gönüllük çerçevesi içinde inceleme ve toplulukları bu çerçeveye dahil etme süreçleri
6. Hafta
Halkla ilişkiler plan araçları, reklamı anlama ve doğru medya mecrası belirleme
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Temel Halkla ilişkiler metotları ve araçları
9. Hafta
Sektörden STK'lara nasıl destekleme yaratılacağı
10. Hafta
Sektöre nasıl ulaşılacağı
11. Hafta
Yeni medyanın STK halkla ilişkiler planlamasındaki yeni rolü
12. Hafta
Yeni medyanın STK halkla ilişkiler planlamasındaki yeni rolü
13. Hafta
Seçilen gerçek bir STK'ya halkla ilişkiler planı yaratma
14. Hafta
Seçilen gerçek bir STK'ya halkla ilişkiler planı yaratma
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Drucker, P. F. (1992). Managing the Non-Profit Organization: Principles and Practices. USA: Collins Winston, W. & Kinzey, R. E. (2000). Using Public Relations Strategies to Promote Your Nonprofit Organization. USA: Routledge Feinglass, A. (2005). The Public Relations Handbook for Nonprofits: A Comprehensive and Practical Guide USA: Jossey-Bass Wilbur, R. H. (2000). The Complete Guide to Nonprofit Management. USA: Wiley Ryfman, P. (2006). Sivil Toplum Kuruluşları. İstanbul: İLETİŞİM YAYINLARI. Ersöz, H. Y. (2007). Türkiye'de Kurumsal Sosyal Sorumluluk Anlayışının Gelişiminde Meslek Ve Sivil Toplum Kuruluşları. İstanbul: İSTANBUL TİCARET ODASI
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
2
15
30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
1
20
20
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
4
4
Ödevler
2
30
60
Saha/Alan Araştırması
1
25
25
Makale Sunuşu
1
2
2
Makale İnceleme
1
30
30
Toplam İş Yükü
276
Toplam İş Yükü / 30
9,2
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ