Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA HALKLA İLİŞKİLER HİT510 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Fatma Senem Güngör
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Dünyada ve Türkiye'de bulunan Stk'ları tanıyacaktır ve kar güden ve gütmeyen şirketler arasındaki benzerlik ve farklılıkları kavrayacaklardır
2) STK'ların nasıl bağış topladığını ve gönüllü kazandıklarını halkla ilişkiler çerçevesi içinden değerlendireceklerdir ve araştırma, konumlandırma, marka güçlendirmeyi halkla ilişkiler stratejileri ile belirleyeceklerdir.
3) Halkla ilişkiler işleyiş sürecini (yeni) medya çerçevesinde kavrayacaklardır ve bilgi ve tecrübelerini ulusal bir STK ile çalışarak pekiştireceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIDünyada ve Türkiye'de bulunan Sivil Toplum Kuruluşlarını (STK) anlayacak ve tanıyacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sivil toplum kuruluşlarının genel tanımı, dünyadan ve Türkiye'den örnek STK'lar.
2. Hafta Halkla ilişkilerin, farkındalığın, tanıtımın, pazarlamanın tanımı ve STK'lardaki rolü
3. Hafta Halkla ilişkiler planlama süreci ve stratejik iletişim aşamaları
4. Hafta Hedef Pazar araştırması, hedef belirleme, mesaj düzenleme ve geliştirme
5. Hafta STK'ları gönüllük çerçevesi içinde inceleme ve toplulukları bu çerçeveye dahil etme süreçleri
6. Hafta Halkla ilişkiler plan araçları, reklamı anlama ve doğru medya mecrası belirleme
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Temel Halkla ilişkiler metotları ve araçları
9. Hafta Sektörden STK'lara nasıl destekleme yaratılacağı
10. Hafta Sektöre nasıl ulaşılacağı
11. Hafta Yeni medyanın STK halkla ilişkiler planlamasındaki yeni rolü
12. Hafta Yeni medyanın STK halkla ilişkiler planlamasındaki yeni rolü
13. Hafta Seçilen gerçek bir STK'ya halkla ilişkiler planı yaratma
14. Hafta Seçilen gerçek bir STK'ya halkla ilişkiler planı yaratma
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDrucker, P. F. (1992). Managing the Non-Profit Organization: Principles and Practices. USA: Collins
Winston, W. & Kinzey, R. E. (2000). Using Public Relations Strategies to Promote Your Nonprofit Organization. USA: Routledge
Feinglass, A. (2005). The Public Relations Handbook for Nonprofits: A Comprehensive and Practical Guide USA: Jossey-Bass
Wilbur, R. H. (2000). The Complete Guide to Nonprofit Management. USA: Wiley
Ryfman, P. (2006). Sivil Toplum Kuruluşları. İstanbul: İLETİŞİM YAYINLARI.
Ersöz, H. Y. (2007). Türkiye'de Kurumsal Sosyal Sorumluluk Anlayışının Gelişiminde Meslek Ve Sivil Toplum Kuruluşları. İstanbul: İSTANBUL TİCARET ODASI
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık21530
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12020
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı144
Ödevler23060
Saha/Alan Araştırması12525
Makale Sunuşu122
Makale İnceleme13030
Toplam İş Yükü276
Toplam İş Yükü / 309,2
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X     X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6      X
P7  X   X   X
P8    X   X
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13  X   X   X
P14  X     X
P15  X   X   X
P16  X     X
P17      X
P18  X   X   X
P19    X   X
P20  X   X   X
P21  X   X   X
P22  X   X   X
P23    X   X
P24  X   X   X