Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yeni iletişim teknolojilerini tanımlar ve ilişkili olduğu diğer kavramlarla bağlantılandırır 2) Toplumsal ilişkilerin ve kurumların yeni iletişim teknolojileri dolayımlı nasıl değiştiğini ve dönüştüğünü analiz edebilme becerisini kaznır 3) Yeni iletişim teknolojilerinin etkilerini farklı bağlamsal çerçevelerde sorgulama bilgisini kazanır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Öğrenci bu ders sonunda toplumsal ilişkilerin ve kurumların yeni iletişim teknolojileri dolayımlı nasıl değiştiğini ve dönüştüğünü analiz edebilme becerisini kazanır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
YİT (Yeni iletişim teknolojileri) ve sanal kültür kavramları
2. Hafta
YİT ve sanal kültür kavramları
3. Hafta
YİT ve (yeni) toplumsal hareketler
4. Hafta
YİT ve siyasal iletişim
5. Hafta
YİT ve toplumsal cinsiyet- Kimlik tartışmaları
6. Hafta
YİT ve toplumsal cinsiyet- Kişilerarası iletişim
7. Hafta
YİT, gençlik ve tüketim kültürü
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
YİT ve etik tartışması
10. Hafta
YİT ve fikri mülkiyet
11. Hafta
YİT ve görsel kültür
12. Hafta
YİT ve sağlık
13. Hafta
Yeni iletişim teknolojileri ve yöntemsel sorunlar
14. Hafta
Yeni iletişim teknolojileri ve yöntemsel sorunlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
BAŞARAN, Funda ve Haluk GERAY (der) (2005) İletişim Ağlarının Ekonomisi. Ankara: Siyasal Kitapevi. BİNARK, Mutlu. (der.) (2007) Yeni Medya Çalışmaları. Ankara: Dipnot Yayınları. BİNARK, Mutlu ve Barış KILIÇBAY. (2005) İnternet, Toplum, Kültür. Ankara: Epos Yayınları. BURNETT, Ron. (2007) İmgeler Nasıl Düşünür? (Çev. Güçsal Pusar) İstanbul: Metis Yayınları. CASTELLS, Manuel. (2005) Ağ Toplumunun Yükselişi Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür. Cilt 1. (Çev. Ebru Kılıç) İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları. CASTELLS, Manuel. (2006) Kimliğin Gücü Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür. Cilt 2. (Çev. Ebru Kılıç) İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları. CASTELLS, Manuel. (2007) Binyılın Sonu Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür. Cilt 3. (Çev. Ebru Kılıç). İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları. TİMİSİ, Nilüfer (2003) Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi. Ankara: Dost Yayınları TÖRENLİ, Nurcan. (2005) Yeni medya, yeni İletişim Ortamı. Ankara: Blim ve Sanat Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
10
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
2
15
30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
1
20
20
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
4
4
Ödevler
2
30
60
Saha/Alan Araştırması
1
25
25
Makale Sunuşu
1
2
2
Makale İnceleme
1
30
30
Toplam İş Yükü
276
Toplam İş Yükü / 30
9,2
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ