DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Hanife Andaç Demirtaş Madran
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Alana ilişkin temel kavramları öğrenirler 2) Alana ilişkin temel yaklaşımları öğrenirler 3) Alana ilişkin temel yöntemleri öğrenirler
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Alana ilişkin temel yaklaşım, kavram ve yöntemleri öğrenmiş olmaları beklenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Sosyal etki | 2. Hafta | İkna kuramları | 3. Hafta | İkna kuramları | 4. Hafta | Reklam ve ikna | 5. Hafta | Reklam ve ikna | 6. Hafta | İkna Kampanyaları | 7. Hafta | Propaganda ve ikna | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Korku yoluyla ikna | 10. Hafta | Liderlik yoluyla ikna | 11. Hafta | Kitle iletişim araçları ve ikna | 12. Hafta | İkna edilebilirlik ve direnç | 13. Hafta | İkna ve etik | 14. Hafta | Temel ikna teknikleri |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Cialdini, R. B. (1993). Influence : Science and practice. New York: Quill William Morrow. Cialdini, R. B. (1993). Influence: the psychology of persuasion New York: Quill William Morrow. Garth S. J., & O'Donnell, V. (1992). Propaganda and Persuasion. N. P., CA: Sage Larson, C. U. (1995). Persuasion: Reception and responsibility. Belmont: Wadsworth. O'Keefe, D. J. (1990). Persuasion: Theory and research. Newbury Park: Sage. Roloff, M. E., & Miller, G. R. (1980). Persuasion: New directions in theory and research. Beverly Hills: Sage. Zimbardo, P. G., & Leippe, M. R. (1991). The psychology of attitude change and social influence. Boston: McGraw Hill.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 10 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 15 | 30 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 20 | 20 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Ödevler | 2 | 30 | 60 | Saha/Alan Araştırması | 1 | 25 | 25 | Makale Sunuşu | 1 | 2 | 2 | Makale İnceleme | 1 | 30 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 276 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |