Home  »  Institute of Educational Sciences »  Master's of Teaching Turkish as a Foreign Language with Thesis

COURSE UNIT TITLECOURSE UNIT CODESEMESTERTHEORY + PRACTICE (Hour)ECTS
CULTURAL TRANSMISSION IN TEACHING TURKISH AS A FOREIGN LANG. TYÖ607 - 3 + 0 7

TYPE OF COURSE UNITElective Course
LEVEL OF COURSE UNITMaster's Degree With Thesis
YEAR OF STUDY-
SEMESTER-
NUMBER OF ECTS CREDITS ALLOCATED7
NAME OF LECTURER(S)Assistant Professor Nihal Yavuz
Assistant Professor Fatma Özlem Bay Gülveren
LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT At the end of this course, the students;
1) Analyze notion of culture from different points of view
2) Discuss cultural transmission regarding its psychological and sociological value
3) Evaluate cultural transmission via language teaching with different examples.
MODE OF DELIVERYFace to face
PRE-REQUISITES OF THE COURSENo
RECOMMENDED OPTIONAL PROGRAMME COMPONENTnone
COURSE DEFINITIONDetermining the cultural elements about family and society which can be seen in Turkish culture aside from the global structure of the notion: ?culture?. Discussing how these elements can be perceived by non-Turkish people. In the light of these discussions, trying to determine how these cultural elements should take place in the curriculum and textbooks.
COURSE CONTENTS
WEEKTOPICS
1st Week Introduction to the course
2nd Week The notion of culture
3rd Week The notion of cultural transmission
4th Week The relation between language and culture
5th Week Tools to be Used in Cultural transmission
6th Week Educational environmen in Cultural transmission
7th Week Cultural Needs Analysis in Teaching Turkish as a Foreign Language
8th Week Mid term exam
9th Week sample text analysis
10th Week sample text analysis
11th Week sample text analysis
12th Week sample text analysis
13th Week student presentations
14th Week student presentations
RECOMENDED OR REQUIRED READINGAçık, F. (2008). Türkiye?de yabancılara Türkçe öğretilirken karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Şubat 21, 2011 tarihinde http://turkoloji.cu.edu.tr/ adresinden alınmıştır.
Askerov, M. B. (2011). Türkçenin Ruslara ve Rus dili üzerinden diğer slavyan halklara öğretilmesinin bazı lengüistik ve psikolojik yönleri üzerine. III. Uluslar arası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu Bildiri Kitabı (s. 103-107). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
Günay, D. (2004). Dil ve iletişim. İstanbul: Multilingual Yayınları.
Güzel, A. (1987). Orta Avrupa?ya göçen Türk iş gücü ve Türk çocuklarının eğitim meselesi. Türkoloji Çalışmaları ve Federal Almanya?daki Türk Çocuklarının Eğitim-Kültür Problemleri Sempozyumu (s.95?105), Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
Hengirmen, M. (1993-a). Almanlara Türkçe öğretimi. Yayınlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
Johanson, E. A. C. ve Kilimci, S. (2010). Yabancılara Türkçe öğretimi konusunda karşılaşılan sorunlar, çözüm önerileri, kullanılan yöntemler: İsveç örneği. 8. Dünyada Türkçe Öğretimi Sempozyumu Bildirileri (s. 262?267). Ankara: Ankara Üniversitesi TÖMER.
Kechriotis Arslan, C. ve Erdem, B. (2011). Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin eğilimleri ve ders planlama süreci. III. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu Bildiri Kitabı (s. 593?600). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
Sülçevsi, İ. (2011). Anadili Arnavutça olanlara Türkçe isim çekimlerinin öğretilmesinde yaşanan bazı güçlükler. III. Uluslar arası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu Bildiri Kitabı (s. 847-850). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
Tanış, A. (1988). Türkçenin İtalyanlara öğretiminde karşılaşılan zorluklar kolaylıklar. Dünyada Türkçe Öğretimi, 1, 101-107.
Vandawalle, J. (2000). Batı dillerini konuşan öğrencilerin Türkçedeki eylemlerde karşılaştıkları bazı güçlükler. Dil Dergisi, 94, 23?29.
PLANNED LEARNING ACTIVITIES AND TEACHING METHODSLecture,Discussion,Questions/Answers,Presentation,Case Study
ASSESSMENT METHODS AND CRITERIA
 QuantityPercentage(%)
Mid-term140
Assignment110
Total(%)50
Contribution of In-term Studies to Overall Grade(%)50
Contribution of Final Examination to Overall Grade(%)50
Total(%)100
ECTS WORKLOAD
Activities Number Hours Workload
Midterm exam133
Preparation for Quiz
Individual or group work
Preparation for Final exam11010
Course hours14342
Preparation for Midterm exam11010
Laboratory (including preparation)
Final exam133
Homework12020
Total Workload88
Total Workload / 302,93
ECTS Credits of the Course7
LANGUAGE OF INSTRUCTIONTurkish
WORK PLACEMENT(S)No
  

KEY LEARNING OUTCOMES (KLO) / MATRIX OF LEARNING OUTCOMES (LO)
LO1LO2LO3
K1     
K2     
K3     
K4     
K5     
K6     
K7     
K8     
K9  X   X   X
K10  X   X   X
K11  X   X   X
K12     
K13  X   X   X
K14     
K15     
K16  X   X   X
K17  X   X   X
K18  X   X   X
K19  X   X   X