Program Yeterlilikleri (Kazanımları)
- Düşünen, sorgulayan, yaratıcı ve problem çözme becerilerine sahip olabilme.
- Kendi öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilme ve farklı öğrenme ortamlarında kendi öğrenme süreçlerini organize edebilme.
- Bağımsız bir şekilde kendi profesyonel gelişimine yönelik planlama yapabilme ve bunu uygulayabilme.
- Yaşam boyu öğrenmeyi toplumda her kesime kabul ettirebilecek ve ulaştırabilecek bilgi ve becerilere sahip olmalı.
- Bilimsel araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerilere sahip olabilme.
- Bilimsel bir temelde yeni analiz ve problem çözme modelleri geliştirebilecek genel becerilere sahip olma.
- Alanyazında yapılan araştırmaları nicel ve nitel analiz yöntemleriyle yorumlayabilme ve benzer çalışmalar yapabilme.
- Eğitim teknolojileri alanına özgü kullanılan bilimsel metotları kavrayabilme ve bu alan ile ilgili diğer alanlardaki genel bilgiye sahip olabilme.
- Eğitim teknolojileri alanındaki bilimsel çalışmalar konusunda geniş bilgi sahibi olabilme.
- Eğitim teknolojileri alanındaki temel kavramları bilimsel temelde anlama ve bu bilgiyi alanındaki bilimsel problemleri tanımlayabilecek şekilde yansıtabilme.
- Eğitim teknolojileri alanındaki bilimsel kuramları ve yöntemleri karşılaştırabilme, bunlar arasında amacına en uygun olanları seçebilme.
- Eğitim teknolojileri ile ilgili uluslararası standartların farkında olabilme ve bunları takip edebilme.
- Eğitim teknolojilerinin etkin kullanımı konusunda ülkemizde bilimsel ve pratik birikimin oluşmasına katkı sağlayabilme.
- Eğitim teknolojileri alanında çalışması sonucu edindiği bilgiyi hem akademik düzeyde hem de bu alanda uzman olmayan akranları ile iletişime geçerek paylaşabilme.
- Teknoloji alanında meydana gelen gelişimleri eğitim sorunlarına pratik ve bilimsel çözümler getirmek için öneriler sunabilme ve uygulamalar tasarlama ve geliştirme.
- Teknoloji entegrasyon sürecini aktif ve planlı bir şekilde yönetebilme ve bu konu ile ilgili ihtiyaç analizi yaparak kurumlar ve öğretim programı için gerekli donanımı, yazılımı ve altyapıyı seçebilme.
- Eğitim teknolojileri alanındaki çalışmasını karmaşık, tahmin edilemeyen ve yeni çözümler gerektiren durumları yönetebilecek şekilde yürütebilme.
- Eğitim-öğretim teknolojilerinin etkili kullanımı konusunda değişik alanlarda varolan uygulamaları analiz edebilme, farklı alanlarla ilişkilendirerek disiplinler arası çalışmalar yürütebilme, mevcut uygulamaları üst düzeylere taşıyabilme ve dünyada bu konuda yapılan çalışmaları özümseyerek ülkemize uygun modeller ve çözümler geliştirebilme.
|