Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İngilizce Öğretmenliği Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRKÇE İNGİLİZCE KARŞILAŞTIRMALI DİLBİLGİSİ FLE214 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Türkçe ve İngilizce'nin ayrıntılı ve her düzeyde dilbilimsel çözümlemeleri değerlendirebilecekler,
2) Her iki dildeki dilbilgisi yapılarının benzerliklerinin ve farklılıklarını inceleyebilecekler,
3) Dilbilimsel problemleri gidermek amacıyla dil öğreniminde Türkçe-İngilizce olumsuz aktarım konusunda bilinçlenebilecekler
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITürkçe ve İngilizce'nin ayrıntılı ve her düzeyde dilbilimsel çözümlemelerini yaparak her iki dildeki dilbilgisi yapılarının benzerliklerinin ve farklılıklarının incelenmesi. Bu amaçla, dilbilim yöntemleri ışığında, en küçük birimlerden yola çıkıp tümcecik ve tümce yapılarının da çözümlemeye dahil edilmesi, karşılaştırmalarının yapılması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Introduction
2. Hafta Phonology
3. Hafta Morphology
4. Hafta Definiteness specificity
5. Hafta Adjectives
6. Hafta Adverbs
7. Hafta Midterm
8. Hafta Pronouns
9. Hafta Negation
10. Hafta Conjunctions and Coordination
11. Hafta Tense Aspect Mood
12. Hafta Revision
13. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR Altunkaya, F. (1996) An Introduction to Turkish-English Contrastive Grammar. 3rd. ed.Ankara:Şirin Kırtasiye.
Brown, K. And J. Miller. 1980. Syntax: A Linguistic Introduction to Sentence Structure. London: Harper Collins Academic.
Demirezen, M. 1985. "Suffix-Prefix Formation and Prefixation in Turkish" Journal of Human Sciences.
Göksel, A. and C. Kerslake (2005) Turkish: A Comprehensive Grammar. London: Routledge.
Kornfilt, Jaklin. 1997. Turkish. London: Blackwell.
Özsoy, S. (1999). Türkçe. İstanbul:Boğaziçi Yayınları.
Steer , J.M. and K. Carlisi. (1998) The Advanced Grammar Book. 2nd ed. Boston: Heinle&Heinle.
Tosun, Cengiz. 1977. "A Contrastive Study of Word Formation by Affixation in Turkish and English". Unpublished PhD dissertation. Hacettepe University.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2      X
P3     
P4     
P5     
P6      X
P7      X
P8     
P9     
P10      X
P11     
P12      X
P13     
P14     
P15     
P16     
P17     
P18     
P19     
P20     
P21     
P22