Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Film Tasarımı ve Yönetimi Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SANAT SOSYOLOJİSİ FİLM116 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Emir Hasan Ülger
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Tasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi kazanır
2) Eleştirel düşünme becerisi kazanır
3) Tarihsel, toplumsal ve ekonomik şartlar ile sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurma becerisi kazanır
4) Sanat teorileri hakkında eleştiri ve karşılaştırmalar yapabilecek düzeyde konuşabilme ve analiz becerisi kazanır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMISanat toplum ilişkisini, karşılıklı etkileşimi değerlendirmek üzere, sanat sosyolojisinin temel kavramları, estetik deneyimin farklı boyutları ele alınır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sanat sosyolojisine giriş
2. Hafta Temel kavramlar
3. Hafta Sanat sosyolojisinin temel problemleri
4. Hafta Temel problemler
5. Hafta Temel problemler
6. Hafta Toplum-Kültür
7. Hafta Ara Sınavı
8. Hafta Sanat ve toplum arasındaki ilişki
9. Hafta Toplum ve sanatta ilkeler
10. Hafta Kuramlar - Toplum ve sanatta ilkeler
11. Hafta Kuramlar
12. Hafta Kuramlar
13. Hafta Kuramlar
14. Hafta Kuramlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAdorno T.W., The Culture Industry, London Routladge 1991
Alexander, Samuel, 1998, Beauty and other forms of value, Ann Arbor.
Burke S., The Death and Return of the Author, Criticism and Subjectivity in Barthes Foucault and Derrida, Edinburg 1998
Bürger P., ,Avangarde Kuram, çev Erol Özbek İletişim Yay. İstanbul 2007
Fredrich Jameson, Postmodernism, Duke University Press USA 1995
E,Lunn, Marxism and Modernism an Historical Study of Lukacs Brecht, Benjamin and Adorno, Berkley University of California Press 1982
Read H., Art and Society, London 1970
I. Armstrong, The Radical Aesthetic, Blackwell UK 2000
Schaeffer Jean Marie, Art of the Modern Age, New French Thought Princeton University Pres, 2000
Whitford F., Bauhaus, London 2000
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Proje150
Devam110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi339
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık15050
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Proje15050
Toplam İş Yükü153
Toplam İş Yükü / 305,1
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X     X   X
P2  X     X  
P3  X     X  
P4  X     X  
P5       
P6  X       X
P7    X     X
P8       
P9        X
P10       
P11  X      
P12  X   X     X
P13    X    
P14       
P15       
P16        X
P17    X    
P18  X   X    
P19      X  
P20  X   X   X   X
P21        X
P22       
P23    X   X  
P24  X   X    
P25  X