Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Erken çocukluk döneminde bilim eğitiminin önemini açıklar. 2) Erken çocukluk döneminde Bilimsel Süreç becerilerinin gelişimini tanımlar. 3) Erken çocukluk döneminde teknoloji destekli etkinlikler planlar. 4) Proje Yaklaşımı, Sorgulama temelli (inquiry based) fen etkinlikleri ve etkinlik hazırlar. 5) Bilim eğitiminde öğretmenin, ailenin ve toplumun rolünü açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Teknoloji, bilgisayar, internet, okulöncesi dönemde bilgisayarlar, bilgisayar destekli eğitim Bilgisayarın tanımı ve önemi, Bilgisayarın çocuğun yaşamındaki yeri ve önemi, Çocuklara yönelik bilgisayar programları, Bilgisayarın kullanım alanları, Bilgisayar kullanımında dikkat edilecek noktalar, Engelli çocuklarda bilgisayar kullanımı, Bilgisayarın tanıtılması amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders içeriğinin incelenmesi, Fen nedir? Çocuklar feni nasıl öğrenirler?
2. Hafta
Okul Öncesi Dönemde Bilimsel Düşüncenin Gelişimi ve Bilimsel Süreç Becerileri
3. Hafta
Okul Öncesi Dönemde Teknoloji
4. Hafta
Okul Öncesinde Dönemde Bilim Eğitimi ve Bilim Eğitiminde Kullanılan Temel Bilimsel İşlem Alanları
5. Hafta
Okul Öncesi Eğitimde Bilim-Teknoloji Temelli Etkinlikler ve Eğitimcinin Rolü
6. Hafta
Okul Öncesi Dönemde Bilim Etkinliği Planlama-Uygulama ve Değerlendirme
7. Hafta
MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programında Fen etkinlikleri ve fen merkezi.
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Fen öğretim yöntemleri Fen ve Doğa Köşesi/Bilim ve Keşif Merkezi/Bilim Öğrenme Merkezi ile Fen Eğitimi Materyalleri
10. Hafta
Proje Yaklaşımı, Sorgulama temelli (inquiry based) fen etkinlikleri ve etkinlik hazırlama
11. Hafta
Erken Çocukluk Eğitiminde Bilimin Doğası
12. Hafta
Bilim eğitiminde öğretmenin, ailenin ve toplumun rolü
13. Hafta
Fen Eğitiminde Değerlendirme
14. Hafta
Okul öncesi dönemde fen eğitiminde müzelerden, bilim merkezlerinden, parklardan yararlanma
15. Hafta
FİNAL
16. Hafta
17. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı: Arı, M. & Bayhan, P. (2002). Okul öncesi dönemde bilgisayar destekli eğitim. Epsilon Yayınları, İstanbul. Yardımcı Ders Kitapları: Çelebi Öncü, E. Okul Öncesi Dönemde Fen-Doğa ve Matematik Uyg. Kök Yay, Ankara, 2009.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
50
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
50
50
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
30
30
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Toplam İş Yükü
152
Toplam İş Yükü / 30
5,06
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ