Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) söylem çözümlemenin tarihsel gelişimini öğrenir 2) söylem çözümleme yaklaşımlarını öğrenir 3) edebi metinler üzerinde söylem çözümlemesi yapar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Metin düzeyinde dil çalışmasını amaçlayan bu ders, öğrencilere özellikle metinlerde uyumluluk ve tutarlılığı sunar; metin uyumluluk ve tutarlılığın dil öğretimindeki yeri irdeleyerek katkısını tartışır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tarihçe, söylem tanımı
2. Hafta
Söylem çözümleme okulları ve yaklaşımlar: Sözceleme kuramı ve edimbilim
3. Hafta
İşlevsel dilbilim, söyleşi çözümlemesi ve söylem çözümleme
4. Hafta
Sözbilim ve kanıtlayıcı sözbilim, söylemdeki ikna edici tutumlar
5. Hafta
Eleştirel söylem çözümlemesi ve Amerikan Yaklaşımları
6. Hafta
İdeolojiler kuramı, yapıçözümleme ve söylem incelemeleri
7. Hafta
Öğrenilenlerin uygulanması
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
İçerik çözümlemesi, toplumdilbilim ve söylem çözümleme kuramı
YÜCEL, Tahsin (1998) Söylemlerin İçinden, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
FUCHS, Catherine, Pierre Le GOFFIC (2001) "Sözceleme ve Edimbilim". Çev. V. Doğan GÜNAY, Anadili Dergisi, İzmir: AÜ TÖMER İzmir Şubesi Yayınları, sayı: 20, [32-43].
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Makale Sunuşu
1
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ