DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Çağla Dikderi Öğretim Görevlisi Ezgi Ay
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Odyolojik değerlendirme ve tanılama sürecini yürütebilir 2) Odyolojik değerlendirmeye uygun sonuç raporu yazabilir 3) SOAP raporunu düzenleyebilir 4) İşitme cihazı ve koklear implant değerlendirme raporu yazabilir 5) Sevk ve bilirkişi raporu yazabilir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Odyolojide rapor yazma. Odyolojik tanısal sürecin, bireysel ya da batarya test bulgularının raporlanması. Farklı rapor çeşitleri. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Değerlendirme Süreci | 2. Hafta | Odyolojide tanılama süreci felsefesi | 3. Hafta | Odyologlar için tanılama için görüşme ve danışmanlık süreci | 4. Hafta | Tanısal rapor yazmada yazım kuralları | 5. Hafta | Odyolojide SOAP raporu yazma | 6. Hafta | Müdahale ve işleyiş notları hazırlama | 7. Hafta | Çocuk ve yetişkinler için davranım test sonuçlarını raporlama | 8. Hafta | ARA SINAV | 9. Hafta | Çocuk ve yetişkinler için elektrofizyolojik test sonuçlarını raporlama | 10. Hafta | Çocuk ve yetişkinler için vestibüler test sonuçlarını raporlama | 11. Hafta | Sevk raporu, bilirkişi raporu ve sigorta geri ödeme raporu | 12. Hafta | Okul, öğretmen ve rehbilitasyon merkezleri için rapor | 13. Hafta | İşitme cihazı değerlendirme raporu | 14. Hafta | Koklear implant aday değerlendirme raporu |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Kaplan H.,Gladstone, V.S. Lloyd, L.L (1993). Audiometric Interpretation: A Manual of Basic Audiometry. Boston: Allyn and Bacon. Katz, J.,Medwetsky, L.,Burkard, R.,Hood, L.(2009). Handbook of Clinical Audiology. (6th Ed.). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. Martin F.N., Clark, J.G. (2014). Introduction to Audiology (12th Ed.). New York: Pearson.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 2 | 40 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 18 | 18 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 12 | 12 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 90 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |