Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eldeki bilimsel bulguları bilim camiasına sunmak için en etkili ve uygun yayın biçimini (makale, özet, mektup, derleme, kitap) belirleyebilir 2) Ayrıca, uygun sunum planını tasarlayabilir, varsayımı, çalışmanın rasyonelini, amacını, varsayımı test etmekte kullanılan yöntemleri ve gereçleri, elde edilen bulguları, çalışmanın sağladığı yeni bilgileri, çalışmanın kısıtlılıklarını, çalışma sonucunda ortaya çıkan bilimsel soruları çözmeye yönelik öngörülen ileri çalışmaları en uygun biçimde, etkili, açık, anlaşılır ve doğru bilimsel (yabancı) dili kullanarak ifade edebilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Elde edilen bilimsel verilerin etkili bilimsel yayın (makale, özet, mektup, derleme, kitap) halinde hazırlanmasının ve bilimsel metin yazımının öğretilmesi
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Neyi ve niçin sunarız?
2. Hafta
Bilimsel sunumun önemi (I)
3. Hafta
Bilimsel sunumun önemi (II)
4. Hafta
Poster
5. Hafta
Mektup, vaka takdimi, kısa makale, özet, teknik not
6. Hafta
Makale
7. Hafta
Derleme, kitap bölümü, kitap
8. Hafta
Seminer, konferans-I
9. Hafta
Seminer, konferans-II
10. Hafta
Ders
11. Hafta
Panel
12. Hafta
Bilimsel sunumda güncel bir yöntem: Power point sunuları
13. Hafta
Power point sunuları: Uygulama-I
14. Hafta
Power point sunuları: Uygulama-II
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Güncel bilim indekslerince taranan, hakemli, saygın bilim dergileri
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Eğitim-Uygulama,Sunum,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
25
Toplam(%)
25
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
25
Finalin Başarıya Oranı(%)
75
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ