Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Egzersiz ve Sportif Performans Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ENGELLİLERDE FİZİKSEL AKTİVİTE VE SPOR II SBB550 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Bengü Güven
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Engellilik ve çeşitlerini bilir
2) Engelliler için fiziksel aktivitenin yerini ve faydalarını bilir
3) Engel çeşitlerine göre rekreatif ve yarışma amaçlı sporları bilir
4) Değişik engel gruplarına göre aktivite planlayabilir
5) Engel çeşidine göre aktivite uyarlaması yapabilir
6) Ulusal ve uluslar arası engelli spor yarışmalarını bilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyoktur
DERS TANIMIFarklı engel grupları için fiziksel aktivite etkinlikleri ve egzersiz programları geliştirmek ve uygulamak
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Engelliler ve çeşitleri mkonularının tekrarı
2. Hafta Engelliler için fiziksel aktivitenin anlamı, önemi ve faydaları konularının tekrarı
3. Hafta Yurt içi ve yurt dışında yapılan engellilerde rekreatif amaçlı fiziksel aktivite çalışmalarından örnekler
4. Hafta Yurt içi ve yurt dışında yapılan engellilerde sportif amaçlı çalışmalardan örnekler
5. Hafta Engelli sporlarına genel bakış (Paralimpik branşlar)
6. Hafta Engelli sporcuların performanslarını geliştirici araç ve materyaller
7. Hafta Engelli sporcuların performans ölçümleri
8. Hafta Engellilerde rekreatif amaçlı fiziksel aktivite planlama
9. Hafta Engellilerde rekreatif amaçlı fiziksel aktivite uygulama
10. Hafta Engellilerde rekreatif amaçlı fiziksel aktivite uygulama
11. Hafta Proje planlama
12. Hafta Proje uygulama
13. Hafta Proje uygulama
14. Hafta Proje Sunumları
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÖzer, D. (2000). Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor. Nobel yayınları, Ankara.
Auxter, D., Pyfer, J., Huettig C., (2001). Principle and Methods of Adapted Physical Education and Recreation.
Özel Eğitime Giriş (2003). Ed: Ataman. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev120
Proje140
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi81296
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar
Final Sınavı144
Ödevler31030
Toplam İş Yükü189
Toplam İş Yükü / 306,3
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1    X   X   X   X   X
P2        X   X   X
P3  X         X   X
P4    X         X
P5          X   X
P6    X   X     X   X
P7        X   X   X
P8      X     X   X
P9    X   X   X     X
P10  X   X     X   X   X