DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Bengü Güven
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Engellilik ve çeşitlerini bilir 2) Engelliler için fiziksel aktivitenin yerini ve faydalarını bilir 3) Engel çeşitlerine göre rekreatif ve yarışma amaçlı sporları bilir 4) Değişik engel gruplarına göre aktivite planlayabilir 5) Engel çeşidine göre aktivite uyarlaması yapabilir 6) Ulusal ve uluslar arası engelli spor yarışmalarını bilir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | yoktur |
DERS TANIMI | Farklı engel grupları için fiziksel aktivite etkinlikleri ve egzersiz programları geliştirmek ve uygulamak |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Engelliler ve çeşitleri mkonularının tekrarı | 2. Hafta | Engelliler için fiziksel aktivitenin anlamı, önemi ve faydaları konularının tekrarı | 3. Hafta | Yurt içi ve yurt dışında yapılan engellilerde rekreatif amaçlı fiziksel aktivite çalışmalarından örnekler | 4. Hafta | Yurt içi ve yurt dışında yapılan engellilerde sportif amaçlı çalışmalardan örnekler | 5. Hafta | Engelli sporlarına genel bakış (Paralimpik branşlar) | 6. Hafta | Engelli sporcuların performanslarını geliştirici araç ve materyaller | 7. Hafta | Engelli sporcuların performans ölçümleri | 8. Hafta | Engellilerde rekreatif amaçlı fiziksel aktivite planlama | 9. Hafta | Engellilerde rekreatif amaçlı fiziksel aktivite uygulama | 10. Hafta | Engellilerde rekreatif amaçlı fiziksel aktivite uygulama | 11. Hafta | Proje planlama | 12. Hafta | Proje uygulama | 13. Hafta | Proje uygulama | 14. Hafta | Proje Sunumları | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Özer, D. (2000). Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor. Nobel yayınları, Ankara. Auxter, D., Pyfer, J., Huettig C., (2001). Principle and Methods of Adapted Physical Education and Recreation. Özel Eğitime Giriş (2003). Ed: Ataman. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Ankara.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Ödev | 1 | 20 | Proje | 1 | 40 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 12 | 96 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 5 | 5 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Ödevler | 3 | 10 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 189 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,3 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |