Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Engellilik ve çeşitlerini bilir.
2) Engelliler için fiziksel aktivitenin yerini ve faydalarını bilir.
3) Engel çeşitlerine göre rekreatif ve yarışma amaçlı sporları bilir. 4) Değişik engel gruplarına göre aktivite planlayabilir.
5) Engel çeşidine göre aktivite uyarlaması yapabilir.
6) Ulusal ve uluslar arası engelli spor yarışmalarını bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Bu ders, engelliler için fiziksel aktivite ve sporun anlamı, önemi ve engelliler üzerindeki etkileri, değişik engel gruplarına göre aktivite planlama ve uyarlamaları, engelliler için spor organizasyonları, yasal boyutlar konularını kapsar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Engellilik ve çeşitleri
2. Hafta
Engellilik ve çeşitleri
3. Hafta
Engelliler için fiziksel aktivitenin anlamı, önemi ve faydaları.
4. Hafta
Rekreatif ve yarışma amaçlı spor branşları ve sınıflamalar
5. Hafta
Engel gruplarına göre rekreatif amaçlı fiziksel aktivite planlama / uyarlama örnekleri
6. Hafta
Engelliler de fiziksel aktivite ve spora a ilişkin yapılan çalışma örnekleri derleme sunumu
7. Hafta
Engel gruplarına göre rekreatif amaçlı fiziksel aktivite planlama / uyarlama öğrenci sunumu
8. Hafta
Engellilerde fiziksel aktivite ve spora ilişkin makale sunumları (2 türkçe, 2 ingilizce)
9. Hafta
Ulusal ve uluslararası engelli spor yarışmaları (öğrenci sunumu)
10. Hafta
Proje planlama haftası
11. Hafta
Proje uygulama
12. Hafta
Proje uygulama
13. Hafta
Proje uygulama
14. Hafta
Proje uygulama
15. Hafta
Proje Sunumları
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Özer, D. (2000). Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor. Nobel yayınları, Ankara. Auxter, D., Pyfer, J., Huettig C., (2001). Principle and Methods of Adapted Physical Education and Recreation. Özel Eğitime Giriş (2003). Ed: Ataman. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Ankara.