DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Bengü Güven
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Karşılaştırmalı eğitimi bilir. 2) Merkez yönetim odaklı spor eğitim sistemlerini bilir 3) Yerel yönetim odaklı spor eğitim sistemlerini bilir. 4) Spor Eğitim sistemlerini karşılaştırır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Karşılaştırmalı Eğitim ve Gelişimi, Merkez Yönetim Odaklı Spor Eğitim Sistemleri (Türk Spor Eğitim Sistemi, Fransız Spor Eğitim Sistemi), Yerel Yönetim Odaklı Spor Eğitim Sistemleri (İngiliz Spor Eğitim Sistemi, A.B.D. Spor Eğitim Sistemi, Alman Spor Eğitim Sistemi), Hem Merkezli Hem de Yerel Yönetim Odaklı Spor Eğitim Sistemleri (Japon Spor Eğitim Sistemi, Norveç Spor Eğitim Sistemi). |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı ve gelişimi. | 2. Hafta | Dünya eğitim sistemleri literatür incelemesi. | 3. Hafta | Türkiye'de beden eğitimi ve sporun gelişimi | 4. Hafta | Merkez yönetim odaklı spor eğitim sistemleri (Türk Spor Eğitim sistemi, Fransız spor eğitim sistemi) | 5. Hafta | Merkez yönetim odaklı spor eğitim sistemleri (Türk Spor Eğitim sistemi, Fransız spor eğitim sistemi) | 6. Hafta | Merkez yönetim odaklı spor eğitim sistemleri (Türk Spor Eğitim sistemi, Fransız spor eğitim sistemi) | 7. Hafta | Merkez yönetim odaklı spor eğitim sistemleri üzerine yapılan makale çalışmaları sunumu | 8. Hafta | Yerel Yönetim odaklı spor eğitim sistemleri (İngiliz - A.B.D. - Alman Spor Eğitim Sistemleri) | 9. Hafta | Yerel Yönetim odaklı spor eğitim sistemleri (İngiliz - A.B.D. - Alman Spor Eğitim Sistemleri) | 10. Hafta | Yerel Yönetim odaklı spor eğitim sistemleri (İngiliz - A.B.D. - Alman Spor Eğitim Sistemleri) | 11. Hafta | Yerel yönetim odaklı spor eğitim sistemleri üzerine yapılan makale çalışmaları sunumu | 12. Hafta | Seçilen iki ülke spor eğitim sisteminin karşılaştırmalı incelemesi | 13. Hafta | Seçilen iki ülke spor eğitim sisteminin karşılaştırmalı incelemesi | 14. Hafta | Çalışma raporu değerlendirmesi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Balcı, A (Ed.). 2011. Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Pegem Yayınları, Ankara. 2. Abstract about educational systems |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 40 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 12 | 96 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 5 | 5 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Ödevler | 3 | 10 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 189 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,3 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |