Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bilgisayar Grafiğinin temellerini öğrenir, grafik paketleri ve ilgili algoritmaları (doğru çizme, orta nokta, vb.) bilir. 2) Poligon doldurma algoritmalarını, görüntüleme listelerini, Bitmap, pixmap fonksiyonlarını, grafik çıktı ilkellerini öğrenir. OpenGL paketi kullanıcı etkileşimi. 3) İki ve üç boyutlu geometrik dönüşümleri ve ara yüz tasarımını bilir. 4) İki ve üç boyutlu kırkma algoritmalarını bilir. 5) Polihedronlar, yüzeyler, bezir eyrilerini öğrenir 6) Görülebilir yüzey algılama tekniklerini ve splineları öğrenir. 7) Tüm öğrenciler öğrendikleri bütün bilgileri kullanarak bir oyun projesi yapmayı bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bilgisayar Grafiğine Giriş. Uygulama Alanları. Grafik Sistemleri. Grafik Paketleri. OpenGL'e Giriş. Doğru-Çizim Algoritmaları. Orta nokta Çember Algoritması. Poligon içi Doldurma Algoritmaları. OpenGL Poligon içi-Doldurma Fonk. OpenGL Görüntüleme Listeleri. OpenGL Bitmap-Pixmap Fonksiyonları. Grafiksel Kullanıcı Ara yüzleri: Fare, Klavye Fonksiyonları. GLUT, GLUI paketleri. Grafiksel İlkellerinin Niteleyicileri. Bölge Doldurma Algoritmaları. Antialiasing.
iki-Boyutlu Dönüşümler. Geometrik Dönüşümleri: Üç-Boyutlu Dönüşümler. Etkileşimli Girdi Yöntemleri ve Grafiksel Kullanıcı Ara yüzü. İki-Boyutlu Bakış. Kırkma Algoritmaları. Üç-Boyutlu Bakış. Orthogonal İzdüşüm. Perspektif İzdüşüm. Üç-Boyutlu Nesne ifadesi. Polyhedronlar. Yüzeyler. Bezier Eğrileri. Splineler. Görünebilir Yüzey Algılama.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Bilgisayar Grafiğine Giriş: Uygulama Alanları, Grafik Sistemleri, Grafik Paketleri, OpenGL'e Giriş
2. Hafta
Grafik Çıktı İlkeleri: Doğru-Çizim Algoritmaları, Orta nokta Çember Algoritması.
3. Hafta
Grafik Çıktı İlkeleri: Poligon içi Doldurma Algoritmaları, OpenGL Poligon içi Doldurma Fonk, OpenGL Görüntüleme Listeleri, OpenGL Bitmap-Pixmap Fonksiyonları
4. Hafta
Grafiksel Kullanıcı Ara yüzleri: Fare, Klavye Fonksiyonları, GLUT, GLUI paketleri; Grafiksel İlkellerinin Niteleyicileri, Bölge Doldurma Algoritmaları, Antialiasing
5. Hafta
Geometrik Dönüşümleri: İki-Boyutlu Dönüşümler
6. Hafta
Geometrik Dönüşümleri: Üç-Boyutlu Dönüşümler
7. Hafta
Etkileşimli Girdi Yöntemleri ve Grafiksel Kullanıcı Ara yüzü
1. Computer Graphics Using OpenGL, 3/E; Francis S Hill, Jr., Stephen M Kelley; ISBN-10: 0131496700; ISBN-13: 9780131496705; Publisher: Prentice Hall; 2007 2. Lecture Notes