DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Servet Özdemir
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitim yönetiminde liderliğin önemini kavrayacaklardır. 2) Eğitim örgütlerinde liderlik davranışını analiz ederler. 3) Farklı liderlik kuramlarını ve türlerini bilirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Eğitim kurumlarında liderlik kavramına ilişkin bilgi ve anlayış kazandırır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Liderliğin Doğası ve Temel Liderlik Kuramları (Özellik ve Davranışsal kuramlar) | 2. Hafta | Liderliğin Doğası ve Temel Liderlik Kuramları (Durumsallık kuramları) | 3. Hafta | Öğretimsel Liderlik | 4. Hafta | Kültürel Liderlik | 5. Hafta | Süper Liderlik | 6. Hafta | Moral Liderlik | 7. Hafta | Öğrenen Liderlik | 8. Hafta | Transformasyonel Liderlik | 9. Hafta | Transaksiyonel Liderlik | 10. Hafta | Vizyoner Liderlik | 11. Hafta | Yeni Liderlik Kuramlarına İlişkin Genel Bir Değerlendirme ve Eğitimsel Liderlik | 12. Hafta | Yeni Liderlik Kuramlarına İlişkin Genel Bir Değerlendirme ve Eğitimsel Liderlik | 13. Hafta | Türkiye?de Eğitimsel Liderlik Çalışmaları | 14. Hafta | Türkiye?de Eğitimsel Liderlik Çalışmaları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Bolman, Lee G. Organizasyonları Yeniden Yapılandırmak. Çeviri. Ahmet Aypay-Abdurrahman Tanrıöğen.Seçkin Yayıncılık. Celep, C. (2014). Eğitim Yöneticisinin Liderlik Davranışı. Ankara: Nobel Yayıncılık Yıldırm, Nail (2013). Okul Müdürlerinin Sorun Çözme Hikayeleri. Ankara: Nobel Çelik, V.(2007). Eğitimsel liderlik. Ankara: Pegem A Yayınları.
Aydın, M. (2005).Eğitim yönetimi: kavramlar, kuramlar, süreçler, ilişkiler (örgütsel davranış). Ankara: Hatipoğlu Yayınları: 46, Yükseköğretim Dizisi: 10. Açıkalın, A.1994) Teknik ve toplumsal yönleriyle okul yöneticiliği. Ankara:Pegem Yayınları. Başaran, İ.E. (1992) Yönetimde insan ilişkileri. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
Erçetin, Ş. (1998). Lider sarmalında vizyon. Ankara: Önder Matbaası. Kaya, Y, K.(1991). Eğitim yönetimi: kuram ve Türkiye'deki uygulama. Ankara: Bilim yayınları
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Ödev | 1 | 30 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 7 | 6 | 42 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 7 | 4 | 28 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 2 | 2 | Atolye Çalışması | 10 | 4 | 40 | Toplam İş Yükü | | | 200 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,66 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |